در سایه ورود کاروان جدیدی از تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه، شایعاتی در خصوص آغاز عملیات نظامی جدید آنکارا در خاک سوریه منتشر شده است.

ورود تجهیزات نظامی ترکیه به شمال سوریه

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که مقامات سیاسی ترکیه سیگنالهای مثبتی برای برقراری روابط با دمشق می‌فرستند، شب گذشته، ارتش ترکیه تجهیزت نظامی زیادی را به منطقه عملیاتی «درع الفرات» در شمال شرق استان حلب واقع در شمال سوریه منتقل کرد. از سوی دیگر از طریق بلندگوهای مساجد در منطقه «قرقمیش» در استان «غازی عینتاب» در جنوب ترکیه از ساکنان این منطقه خواسته شد که تنها در صورت ضرورت از منازلشان خارج شوند.

منابع آگاه محلی در گفت‌وگو با «العربی الجدید»، تصریح کردند که یک کاروان نظامی ترکیه شب گذشته از طریق دروازه باب السلامه در حومه شمالی حلب وارد منطقه «درع الفرات» شد و تجهیزات نظامی از جمله برخی خودروهای زرهی به برخی از پایگاه های ارتش ترکیه در این منطقه که در حومه شمال شرقی حلب قرار دارد، انتقال یافت.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند که توپخانه ارتش ترکیه شبانه برخی از پایگاه‌های نظامی «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) (نزدیک به آمریکا) را در نزدیکی شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب هدف قرار داد. همزمان با آن، دو فروند هواپیمای شناسایی ترکیه در حریم هوایی این منطقه پرواز کردند و علاوه بر آن یک جنگنده ترکیه در نزدیکی مرز با سوریه پرواز کرد.

از سوی دیگر، «علی دوغان» رئیس شهرداری قرقمیش طی پستی در فیسبوک خطاب به ساکنان این شهر نوشت: «دوستان، صداهای جدیدی که از منطقه می‌شنوید، شما را نگران نکند. این ورودی برای نیروهای حفاظتی است، لطفا اگر ضرورت ندارد، از منازلتان خارج نشوید».

بلندگوهای مساجد در این شهر نیز، با اعلام این‌که ارتش ترکیه‌ به زودی یک عملیات نظامی آغاز خواهد کرد، از ساکنان قرقمیش خواست در منازلشان بمانند.

اما «داوود گل» استاندار غازی عینتاب طی پستی در توئیتر نوشت: «اطلاعیه‌های پخش شدهدر مساجد قرقمیش فراتر از هدف بوده و ممنوعیت آمد و شدی در کار نیست و موضوع از روال عادی خارج نشده..تحقیقاتی از مقامات دولتی در این خصوص آغاز شده است».

از سوی دیگر، بامداد امروز نیز، خبرگزاری رسمی سوریه نوشت که ارتش ترکیه از طریق بلندگوها در مساجد شهرهای مرزی اطراف شهر جرابلس در ریف حلب به شهروندان هشدار داده و از آنها خواسته در راستای آماده سازی برای آغاز حمله ترکیه به اراضی سوریه، در منازل خود باقی بمانند.

منابع محلی به خبرنگاران سانا در الحسکه و الرقه اعلام کردند که این هشدار ارتش ترکیه همزمان با پرواز گسترده پهپادهای ترکیه‌ای در حریم هوایی شهرهای مرزی و همچنین بسیج گسترده نیروهای ترکیه‌ای در اکثر مناطق مرزی شهرهای الحسکه، الرقه و حلب بوده است.

ارتش ترکیه طی روزهای اخیر حملات خود به شهرهای مرزی سوریه را افزایش داده است. روز گذشته نیز منابع خبری و نظامی سوریه از حمله جنگنده‌های ترکیه‌ به برخی نقاط در ریف شمالی حلب خبر دادند و اعلام کردند که در این تجاوز، سه سرباز سوری کشته و شش نفر دیگر مجروح شدند.

یک منبع آگاه نظامی سوریه در واکنش به حمله روز گذشته جنگنده‌های نظامی به برخی نقاط نظامی در ریف حلب و کشته شدن سه نظامی و مجروحیت شش تن دیگر، اعلام کرد که نیروهای مسلح سوریه در پاسخ به این تجاوز، مواضع گروه‌های تروریستی مسلح را هدف قرار دادند و خسارات مالی و جانی به بار آوردند.

به نوشته «المیادین»، وی تصریح کرد: «ما تاکید می‌کنیم که هرگونه تجاوز به هر نقطه نظامی نیروهای مسلح سوریه، با پاسخ مستقیم و فوری در تمام جبهه‌ها مواجه خواهد شد. تجاوز به خاک سوریه نیز در چارچوب ادامه حمایت رژیم ترکیه از گروه‌های تروریستی مسلح صورت می‌گیرد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.