رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: ۶۰ موکب در حوزه‌های مختلف خدماتی از جمله پذیرایی، اسکان، پزشکی و فرهنگی به ثبت رسیده‌است.

۶۰ موکب قزوینی به زائرین اربعین خدمات ارائه می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین مهدی طاهرخانی در چهارمین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث مواکب پزشکی اربعین مسئولیت نظارت در داخل کشور به عهد دانشگاه علوم پزشکی و در خارج از کشور به عهده هلال احمر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: سه موکب پزشکی و درمان به ثبت رسیده که این مواکب مجوز خدمات خود را از سازمان پزشکی حج و زیارت و هلال احمر دریافت کرده‌اند.

وی افزود: یکی از موکب‌ها که برای اولین بار فعالیت خود را در حوزه پزشکی انجام می‌دهد و پروانه خود را در این حوزه کسب کرده است در حال ایجاد یک درمانگاه صحرایی در مسیر پیاده روی اربعین بوده که برای این کار در حال احداث یک سوله در مسیر است.

این مسئول ابراز کرد: تاکنون ۶۰ موکب در حوزه‌های مختلف خدماتی از جمله پذیرایی، اسکان، پزشکی و فرهنگی به ثبت رسیده‌است که این مواکب پروانه‌های خود را نیز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: مواکب اربعینی در چهار قرارگاه نجف، کربلا، مسیر و مسیب به زائرین خدمات ارائه می‌دهند. همچنین دو موکب از قزوین در سامرا مستقر خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: فعالیت مواکب از دهم سفر آغاز و بیست و سوم ماه صفر ادامه دارد که ما از مواکب درخواست کردیم تا حداقل ۷۲ ساعت پس از اربعین نیز به زائرین خدمات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مواکب اربعینی از امروز اقلام و خودروهای خود را برای خروج از مرز ثبت و ضبط کنند.

این مسئول تاکید کرد: سهمیه اقلام کمکی دستگاه‌هایی نظیر سازمان تبلیغات، سمت و جهاد کشاورزی به مواکب مشخص شده است.

وی تصریح کرد: لازم است برای مسائلی نظیر حمل و نقل، ورود دارو به کشور عراق و استقرار نانوایی و اعزام آرد به کشور عراق هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

این مسئول گفت: تا سال گذشته کمک دستگاه‌ها به صورت پراکنده انجام می‌شد اما درسال جاری با تشکیل کمیته تسهیلات و مالی این فرآیند به شکل متمرکزتری انجام شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.