دولت آلمان رئیس هیأت دیپلماتیک فلسطین در برلین را برای اعتراض به اظهارات محمود عباس در مقایسه جنایات رژیم صهیونیستی با «هلوکاست» احضار کرد.

آلمان نماینده فلسطین را احضار کرد

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد صدراعظم این کشور چهارشنبه (۱۷ اوت) رئیس هیأت دیپلماتیک فلسطین در برلین را برای اعتراض به اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقایسه اقدامات رژیم صهیونیستی با آنچه «هولوکاست» خوانده می‌شود، احضار کرد.

به گزارش رویترز، این سخنگو در یک کنفرانس خبری در برلین مدعی شد: برای ما، دولت و صدراعظم روشن است که آزار و اذیت و قتل سیستماتیک شش میلیون یهودی اروپایی جنایتی بی‌مانند علیه بشریت است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی سه‌شنبه در برلین قبول نکرد از رژیم صهیونیستی بابت حمله به کاروان صهیونیست‌ها در المپیک سال ۱۹۷۲ مونیخ عذرخواهی کند. وی گفت که از سال ۱۹۷۴ تا امروز رژیم صهیونیستی ۵۰ هلوکاست در ۵۰ روستای فلسطین انجام داده و روزانه با ارتش خود فلسطینیان را می‌کشد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در عین حال افزود: «بس است دیگر! بیاید صلح کنیم و امنیت و ثبات را برقرار سازیم.»

این اظهارات وی، عصبانیت مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت به‌ نحوی که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با تحریف تاریخ خواندن سخنان محمود عباس، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر مدعی شد: «صحبت تنها از یک لکه ننگ اخلاقی نیست، بلکه این دروغ خیلی بزرگ تاریخ است.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود ادعا کرد که در این حادثه، شش میلیون یهودی تار و مار شدند.

سخنان محمود عباس همچنین واکنش «استیون زیبرت» سفیر آلمان در اراضی اشغالی را در پی داشت. طبق گزارش وبگاه «دنیاالوطن»، سفیر آلمان این سخنان را «اشتباه» و «نادرست» توصیف کرد و گفت که آلمان انکار بزرگی جنایت‌ نازی‌ها را تأیید نخواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.