مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: امسال بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه دولتی برای صندوق در نظر گرفته شد که سال گذشته بالغ بر یک. میلیارد و ۷۰ هزار تومان تخصیص یافت که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۴۰ درصدی حمایت دولت از صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان

به گزارش قدس آنلاین بیت الله برقراری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار بودجه دولتی به طور کامل جذب شد و از ابتدای سال تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان بودجه جذب شده است.

وی از پرداخت به موقع حق مستمری بیمه شدگان صندوق اشاره کرد و افزود: جمعیت کشاورزان، عشایر و روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهد که از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سال قادر به عضویت در این صندوق هستند و بر این اساس ۱۰ میلیون نفر از این اقشار شرایط عضویت در صندوق را دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور سال تاسیس صندوق را از سال ۸۴ عنوان کرد و افزود: اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده صندوق هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نفر تاکنون از صندوق بازنشسته شده اند، اعلام کرد: بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان تاحداکثر ۱۳۳ هزار تومان در ماه قادر به عضویت هستند که دولت با پرداخت دو برابری حق بیمه‌شده از اعضای صندوق حمایت می‌کنند به همین ترتیب اگر در همین سال بازنشسته شوند بین یک میلیون تا ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان حق بازنشستگی پرداخت می‌شود.

برقراری با بیان اینکه تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ کارگذاری بیمه به یک هزار و۸۰۰ تقلیل یافته که به خاطر پوشش جامع و پراکندگی خوب جغرافیایی، بیش از این ضروری نیست، گفت: از این تعداد ۶۳ کارگزاری در سطح استان اصفهان قرار دارد.

وی تعهد صندوق به بیمه شدگان را پرداخت حق بازنشستگی خواند و خاطرنشان کرد: بیمه شدگان صندوق خدمات درمانی را از طریق بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر تخصیص حق بازنشستگی صندوق به هفت سطح درآمدی ادامه داد: در این صندوق اگر دو یا چند نفر از خانواده بیمه باشند یارانه دولت به هر سه نفر تعلق می گیرد که در صندوق بیمه تامین اجتماعی اینگونه نیست.

به گزارش ایرنا در سفر یک روز مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر به اصفهان تفاهم نامه همکاری با استانداری اصفهان، میراث فرهنگی و بهزیستی استان منعقد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.