وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله نیروهای هوایی این کشور، حدود ۲۰ مزدور آمریکایی در منطقه «خارکیف» کشته شدند.

 ۲۰ مزدور آمریکایی در خارکیف کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه شنبه (۲۰ اوت) اعلام کرد نیروی هوایی این کشور در یک حمله با دقت بالا حدود ۲۰ مزدور آمریکایی را در منطقه «خارکیف» از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» این وزارتخانه به خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی، از جمله ۲۰ مزدور آمریکایی در [روستای] «آندریفکا» منطقه خارکیف، در نتیجه حمله نیروی هوایی روسیه به مواضع رزمی تشکیلات ملی‌گرای «کراکن» و یک واحد مزدوران خارجی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر هم از هدف قرار دادن پایگاه مزدوران خارجی در نزدیکی «زولوچف» در منطقه خارکیف و کشته شدن بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی از لهستان و آلمان و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر خبر داده بود.

در حالی که کمک‌های همه جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی غرب به اوکراین ادامه دارد، اخیراً رئیس اداره «چالش‌ها و تهدیدات جدید» در وزارت خارجه روسیه گفت که چند کشور عضو ناتو بی سر و صدا در حال حمایت از تلاش‌های کی‌یف در زمینه جذب مزدوران خارجی هستند.

وی به خبرگزاری ریانووستی گفت: «روسیه از نزدیک بر جذب اتباع خارجی که توسط مقامات اوکراین با حمایت بی سر و صدای برخی کشورهای ناتو برای جنگیدن در شرق اوکراین در کنار رژیم کی‌یف انجام می‌شود، نظارت می‌کند». این مقام ارشد روس هشدار داد که اقدامات رژیم کی‌یف در تناقض با توافقات و معاهدات بین‌المللی از قبیل کنوانسیون وین ۱۹۶۱ درباره روابط دیپلماتیک است.

شبکه «راشا تودی» در گزارشی اعلام کرد که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) که ارتش این کشور به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را آغاز کرد، «هزاران جنگجوی خارجی به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پاسخ داده و به اوکراین سرازیر شده‌اند».

روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارد زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.