«مامان‌ها» سعی دارد برخلاف برنامه‌های مرسوم تلویزیونی، با نگاهی تجربی و برگرفته از تصویری واقعی به سختی‌ها و دغدغه‌های تربیتی مادران امروز نگاه کند و از دل آن به تفاوت نگاه‌های تربیتی و انتخاب‌های مختلف مادرها در مواجهه با چالش‌های گوناگون برسد.

حضور مادران از استان‌های مختلف/ فردیت مادران ایرانی از سرفصل‌های سری جدید برنامه است

به گزارش قدس آنلاین، برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» که پخش خود را از یکشنبه ۲۳ مرداد ماه آغاز کرده، در فصل اول بخش قابل توجهی از موضوعات آن درباره مسائل جدیدتر مادری از جمله چالش‌های مادران در عصر تکنولوژی بود، اما در فصل دوم سرفصل‌هایی مانند همدلی و کمک به مادران، فردیت مادران ایرانی و چگونگی عبور از چالش‌های مادری در اولویت محتوایی این برنامه قرار گرفته است.

از جمله تغییرات فصل دوم «مامان‌ها» در نسبت با فصل اول، می‌توان به حضور مادرانی از استان‌های مختلف کشور در فصل دوم اشاره کرد.

«مامان‌ها» در ابتدای این هفته سراغ سختی‌ها و مشکلات مادران در روزهای اول مادر شدن رفته و تجربیات مادران مختلف از این دوره پرچالش را روایت می‌کند. این قسمت به دلیل جذابیت و اهمیت موضوع، جزو معدود قسمت‌های این فصل برنامه است که دو قسمت به آن اختصاص داده شده است.

موضوع بعدی این هفته «مامان‌ها»، مسأله کارکردن نوجوانان در بیرون از خانه است. در این قسمت قرار است مادران مهمان برنامه، نظرات موافق و مخالف خود را درباره کار کردن نوجوانان مطرح کنند و به این سوال پاسخ دهند که از نظرشان آیا کار کردن و کسب درآمد باعث لطمه به مدرسه و تحصیل فرزندانشان می‌شود یا نه.

حضور مادران از استان‌های مختلف/ فردیت مادران ایرانی از سرفصل‌های سری جدید برنامه است

در ادامه، مامان‌ها از دغدغه خود درباره اخبار دیدن بچه‌ها صحبت می‌کنند.‌ اینکه آیا اخبار دیدن بچه‌ها کار مفیدی است، یا برای آرامش ذهنی آن‌ها می‌تواند خطراتی داشته باشد؟

برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» در پایان هفته نیز کتاب‌ها و کلاس‌های والدگری مورد بررسی قرار می‌دهد. هدف از این قسمت بررسی این موضوع است که آیا می‌توان از طریق کتاب‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌ها مختلف مادری کردن را آموخت یا خیر، و اساسا میزان اهمیت این‌گونه آموزش‌های والدگری چقدر است. این برنامه که در ۵۰ قسمت تولید شده است هرروز حوالی ساعت ۱۸ با اجرای عطیه عسگری از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فصل جدید برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه سه سیما و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، سعی دارد با نگاهی تجربی و برگرفته از تصویری واقعی به دغدغه‌های مادران امروز بپردازد و از چالش‌ها و شیرینی‌های مختلف در تربیت فرزندان سخن بگوید.

«مامان‌ها» سعی دارد برخلاف برنامه‌های مرسوم تلویزیونی، با نگاهی تجربی و برگرفته از تصویری واقعی به سختی‌ها و دغدغه‌های تربیتی مادران امروز نگاه کند و از دل آن به تفاوت نگاه‌های تربیتی و انتخاب‌های مختلف مادرها در مواجهه با چالش‌های گوناگون برسد. همانند فصل اول، با توجه موضوع و محتوای برنامه، کارشناسان مختلف نیز در مقابل دوربین این برنامه حضور پیدا می‌کنند و به تکمیل تجربه‌ها و نظریات مادرها می‌پردازند.

حضور مادران از استان‌های مختلف/ فردیت مادران ایرانی از سرفصل‌های سری جدید برنامه است

در فصل جدید «مامان‌ها» همانند فصل اول، با توجه موضوع و محتوای برنامه، کارشناسان مختلف نیز در مقابل دوربین برنامه حضور پیدا می‌کنند و به تکمیل تجربه‌ها و نظریات مادرها می‌پردازند. بخش زیادی از مهمانان فصل جدید «مامان‌ها» مانند فصل قبل از میان مادران معمولی به برنامه دعوت‌ شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.