رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: قیمت داروها با اجرای طرح دارویار نزدیک به واقعی شدن است و در عین حال هزینه‌های بیمه‌ای را افزایش می‌دهد.

قیمت دارو در کشور به سمت واقعی شدن نزدیکتر شده است

به گزارش قدس آنلاین سید حمید خویی عصر یکشنبه در نشست خبری روز داروساز( ۵ شهریور) افزود: طرح دارویار نکات مثبتی دارد، قیمت داروها به قیمت واقعی نزدیکتر شده و دسترسی بیماران به دارو آسان تر شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز ارز ترجیحی برای واردات دارو تعلق می گیرد، بهتر بود به تولید کنندگان نیز اختصاص می یافت.

خویی تصریح کرد: نگرانی اصلی داروسازان آن است که باید منابع مالی پایدار برای اجرای طرح دارویار اختصاص یابد، زیرا منابع مالی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ ماه اخیر از اجرای طرح دارویار، بیمه‌ها و بدهی داروخانه ها پرداخت شد و امیدواریم در ماه‌های آتی نیز مطالبات آنها توسط سازمان‌های بیمه گر انجام شود تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد در غیر این‌صورت داروخانه‌ها متضرر خواهند شد.

به گفته خویی، ماندگاری طرح دارویار بسیار مهم است، تاخیر در مطالبات داروخانه‌ها در ماه‌های آینده می تواند منجر به ورشکستگی شود و لازم است تمهیداتی در زمینه از سوی وزارت بهداشت اندیشیده شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه مرکز ارائه خدمات دارویی در نظام سلامت است، باید بسترهای قانونی و فرهنگی برای پشتوانه داروساز فراهم شود و به مردم نیز مشاوره های دارویی ارائه شود.

وی افزود: داروخانه فقط مرکز دارو فروشی نیست و نباید بی حساب و کتاب چند داروخانه در کنار هم تاسیس شوند. در بحث تامین دارو گرفتار روزمرگی شدیم در حالی‌که در بحث تغییر قیمت‌های جدید دارویی مانند ضد سرطان که یک میلیون دلار هزینه در بر می گیرد، غافل شدیم.

وی افزود: باید سیاست کلان ملی در مورد قیمت داروهای جدید و برنامه مدون ملی درمان داشته باشیم، با نمونه هایی از بیماری‌های نادر که هزینه درمان آنها زیاد است، مواجه هستیم، و مسئولان حتما در این زمینه، فکری باید بکنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.