رئیس هیأت بسکتبال قوچان گفت: متأسفانه سالن‌های ورزشی تخصصی در قوچان به‌صورت غیرقانونی به بخش خصوصی واگذارشده است به‌طوری‌که به دلیل وجود رانت و لابی، ۴ سالن تخصصی این شهرستان در اختیار کارمند پیشین اداره ورزش و جوانان قرار دارد.

 واگذاری غیرقانونی سالن‌های ورزشی تخصصی در قوچان به بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین، جواد شادمان با اشاره به حاشیه‌های عدم حضور قهرمان بسکتبال شهرستان‌های استان خراسان رضوی در لیگ استانی بسکتبال، اظهار کرد: بسکتبال قوچان در حال حاضر به‌عنوان بهترین تیم استان مطرح بوده و سال گذشته توانسته است علاوه بر قهرمان شدن در میان شهرستان‌های خراسان رضوی، مقام سوم لیگ استانی را از آن خود کند.

وی بابیان اینکه بازیکنان این تیم توانایی شرکت در مسابقات کشوری را نیز دارند، گفت: متأسفانه سالن‌های تخصصی ورزش در این شهرستان به‌صورت غیرقانونی در اختیار بخش خصوصی قرارگرفته است درصورتی‌که ماده ۸۸ اعلام می‌کند سالن‌های مازاد می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس هیأت بسکتبال قوچان با یادآوری این موضوع که رئیس قبلی اداره ورزش و جوانان قوچان اقدام به واگذاری این سالن‌های ورزشی کرده بود، افزود: متأسفانه هنوز این سالن‌های تخصصی در اختیار یک کارمند پیشین اداره ورزش و جوانان است که تخلفی واضح و غیرقانونی بوده و کسی نیز به‌واسطه رانت موجود، پیگیری این مسئله را ندارد چرا که یک کارمند پیشین به تعداد فرزندان و همسر خود این سالن‌های تخصصی را اجاره کرده است.

شادمان با تأکید بر اینکه فوتبال نیز به دلیل واگذاری استادیوم آزادی این شهر به بخش خصوصی از رونق افتاده و این مشکل گریبانگیر رشته تخصصی مثل والیبال نیز می‌شود، تصریح کرد: برای رشته‌های تخصصی مثل بسکتبال باید پیش‌نیازهایی در سالن ورزشی وجود داشته باشد که حتی اسنوبرد با هزینه هیأت بسکتبال در سالن ورزشی تختی قوچان نصب‌شده و تنها محل برای انجام مسابقات است ولی سنگ‌اندازی‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

وی یادآور شد: بخش خصوصی که سالن تخصصی بسکتبال را در اختیار دارد ماهیانه ۶ میلیون تومان اجاره سالن از این هیأت دریافت می‌کند درصورتی‌که تیم بسکتبال قوچان متعلق به اداره ورزش و جوانان است نه تیم در اختیار یک بخش خصوصی.

رئیس هیأت بسکتبال قوچان ادامه داد: بابت هر جلسه تمرین باید ۸۰ هزار تومان به‌حساب مستأجر واریز شود اما اگر این اتفاق کمی دیر رخ بدهد چراغ‌های سالن در زمانی که ورزشکار در سالن حضور دارد و مشغول گرم کردن است خاموش می‌شود که همین مسئله ضربه روحی زیادی به ورزشکاران وارد می‌کند.

شادمان با اشاره به عدم حضور تیم بسکتبال این شهرستان در مسابقات لیگ استانی سال جاری گفت: باید برای مسابقات ورودی پرداخت می‌شد که متأسفانه این اعتبار تأمین نشده و حتی وسیله نقلیه نیز برای عزیمت ورزشکاران به مسابقات استانی در اختیار قرار نمی‌گرفت که به همین دلیل قهرمان مسابقات استانی بسکتبال شهرستان‌های خراسان رضوی از حضور در لیگ استان بازماند.

وی بابیان اینکه سال گذشته نیز ۱۳۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و خیرین برای تیم بسکتبال قوچان هزینه شد، اظهار کرد: هم‌زمان برخی شهرستان‌ها سه تیم به مسابقات اعزام می‌کنند که بخشی از اعتبارات توسط اداره ورزش و جوانان تأمین می‌شود اما این مسئله در قوچان مستلزم پیگیری است که حداقل مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی احساس کند مدیری پیگیر اعتبار و جذب بوده و اولویت‌های ورزشی را می‌شناسد.

رئیس هیأت بسکتبال قوچان تأکید کرد: هیچ تعرفه مشخصی نیز وجود ندارد که مشخص باشد مستأجر باید بر چه مبنایی اجاره از تیم‌ها دریافت کند و اگر یک گروه دورهم جمع شده و برای تفریح سالن را اجرا کنند باید همان مبلغی را بپردازند که یک تیم تخصصی پیش از مسابقات یا آمادگی ورزشکاران نیازمند سالن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.