فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با توافقاتی که از ماه‌های گذشته با مسئولین عراقی و پلیس عراق صورت گرفت و در چند روز گذشته پاسخ آن دریافت شد، قبول کرده اند که زائرین عراقی بتوانند از گذرنامه های تاریخ گذشته نیز استفاده کنند.

بازگشایی مرزهای جدید برای اربعین/ زائرین می‌توانند از گذرنامه‌های تاریخ گذشته استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه دوم شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت امنیت در استان و سراسر کشور وضعیت مطلوب و خوبی است و امیدواریم هر روز به این امنیت و اقتدار اضافه شود.

وی در خصوص زائرین کربلا افزود: پلیس در صدد است که تسهیل در تردد زائرین ایجاد کند و هرچه می تواند برای راحتی سفر اقدامات مناسبی را انجام دهد، با توافقاتی که از ماه‌های گذشته با مسئولین عراقی و پلیس عراق صورت گرفت و در چند روز گذشته پاسخ آن دریافت شد، قبول کرده اند که از گذرنامه های تاریخ گذشته نیز استفاده شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه این مهم از پیشنهادات پلیس بوده اضافه کرد: برای اولین بار این پیشنهاد به کشور عراق داده شد که آن را پذیرفتند لذا گذرنامه هایی که از یکم شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تمدید مجدد نشده اند می توانند مهر تمدید دریافت کنند و برای مدت ۶ ماه صرفا برای سفر عتبات در مقطع اربعین استفاده شوند.

اشتری با اشاره به استفاده از برگ گذر موقت ادامه داد: البته سال قبل از کرونا نیز این اقدام صورت گرفته بود و امسال نیز پذیرفته شد که از این برگه نیز بتوان برای صدور گذرنامه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: زائرین برای زدن مهر و ممهور کردن گذرنامه، به مراکز پلیس گذرنامه در استان ها و شهرستان ها مراجعه کنند، کار تمدید در مرز انجام نخواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: زمان اقدام جهت برگ موقت گذرنامه نیز متعاقبا اعلام خواهد شد تا به مراکز مذکور مراجعه شود، تمام تلاش بر این است که مشکلی برای تردد زائرین ایجاد نشود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: با همکاری خوب زائرین در مرزها و مسیرها با پلیس، امید است که امسال نیز سفر خوبی برای مردم رقم بخورد.

وی در خصوص وضعیت مشمولین غائب و افراد ممنوع الخروج در ایام محرم و اربعین ادامه داد: افرادی که ممنوع الخروج هستند طبق قانون نمی توانند تردد داشته باشند البته اگر بتوانند به منشائی که آنها را ممنوع الخروج کرده مراجعه کنند و بتوانند در مدت باقی مانده مشکل را رفع کنند، مشکل تردد آنها نیز برطرف خواهد شد. طلاب و دانشجویان و دانش آموزان در حال تحصیل در سال گذشته باید انفرادی مراجعه می کردند و روالی را از جمله ارائه وثیقه و حضور در محضر را طی می کردند، ولی امسال تمام این موارد برداشته شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: اگر طلاب و دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی مدرکی مشمول بر در حال تحصیل بودن ارائه دهند، خروج آنها برای یکبار بلامانع خواهد بود البته این افراد نیز باید از برگ موقت یا گذرنامه برای سفر در مقطع اربعین استفاده کنند.

سردار اشتری افزود: گیت ها طی سالهای اخیر ۲۰ برابر افزایش داشته اند و امسال نیز این افزایش در مرزهای جدید انجام شده است، مرزهای جدیدی که بازگشایی شده نیز مجهز شده و گیت ها افزایش داشته اند تا تاخیری در تردد زائرین ایجاد نشود، البته این نگرانی وجود دارد که شاید ظرفیت موجود در مرز ایران در مرز عراق وجود نداشته نباشد، لذا اعلام آمادگی جهت کمک به عراق در این خصوص نیز اعلام شده است.

وی در خصوص وضعیت استان به لحاظ امنیت و مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: عملکرد انتظامی استان مرکزی خصوصا در ۳ سال اخیر، عملکرد خوب و رضایت بخشی بوده و در تمام شاخص ها از جمله مبارزه با قاچاق، مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی و موادمخدر و غیره رشد داشته و توفیقات خوبی حاصل شده است. استان مرکزی یکی از استان های امن و آرام است و با همکاری مردم استان و مسئولین پرتلاش، وضعیت خوب است و امیدواریم روز به روز بهتر شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.