وزارت بهداشت یمن روز شنبه (امروز) آماری در خصوص خسارات مالی و جانی این کشور طی هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی ارائه کرد.

 جدیدترین آمار از قربانیان ۸ سال تجاوز به یمن

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت یمن امروز (شنبه/ ۵ شهریور) اعلام کرد، تا کنون ۱۵۴۸۳ غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی شهید و ۳۱۵۹۸ نفر مجروح شده‌اند و ۲۵ درصد قربانیان از زنان و کودکان هستند.

بر اساس گزارش «المسیره»، وزات بهداشت یمن اعلام کرد که ۱۶۲ مرکز بهداشتی به صورت کامل و ۳۷۳ مرکز به صورت جزئی تخریب شده‌ است.

در ادامه گزارش مذکور آمده، ۶۶ نفر از اعضای کادر درمان طی بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز به شهادت رسیده‌اند و ۷۹ آمبولانس از بین رفته است؛ ائتلاف همچنان از پرداخت حقوق کادر درمان و کارمندان بخش دولتی خودداری می‌کند.

محاصره باعث افزایش سوءتغذیه شده و ۶۳۲ هزار کودک زیر پنج سال و ۱.۵ زن باردار و شیرده از سوءتغذیه رنج می‌برند. طی هشت سال محاصره مستمر یمن، ۴۰ هزار و ۳۲۰ زن باردار و ۱۰۳ هزار و ۶۸۰ کودک فوت کرده‌اند.

محاصره و استفاده از سلاح‌های ممنوعه توسط ائتلاف سعودی منجر به افزایش ناهنجاری مادرزادی -۱۲ هزار مورد- و سقط جنین -۳۵۰ هزار مورد- شده است.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، در نتیجه محاصره، تولد فرزندان نارس نسبت به قبل از آغاز حملات هشت درصد افزایش داشته و به ۲۲هزار و ۵۹۹ مورد در طول سال رسیده است. همچنین تعداد افراد مبتلا به تومورهای مختلف نیز نسبت به سال ۲۰۱۵ (آغاز حمله به یمن) افزایش ۵۰ درصدی داشته و به ۱۴ هزار و ۲۰۴ مورد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.