مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب کشور گفت: با راه‌اندازی مرحله نخست سامانه خدمات فنی، مهندسی، ساخت و ساز روستایی با عنوان "راهبر" در این استان، از این پس دهیاران می‌توانند بدون مراجعه حضوری، موارد خود را به صورت برخط پیگیری و پاسخهای لازم را دریافت کنند.

خدمات متقاضیان مسکن روستایی در خراسان رضوی برخط شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن همایون افزود: راه اندازی سامانه "راهبر" پیرو سیاستهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ارایه خدمات به صورت غیرحضوری و پایدار به روستاییان انجام گرفته و در واقع این سامانه درگاه ارایه خدمات غیرحضوری به متقاضیان بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: کار اصلی این سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی است که در مرحله این سامانه در کارتابل همه دهیاریهای خراسان رضوی قرار گرفت تا دهیاران بتوانند بدون مراجعه به بنیاد مسکن تاییدهای مربوطه یا پاسخ استعلام های خود را از بنیاد در مرکز استان دریافت کنند.

وی اظهار داشت: با راه اندازی کامل سامانه ساخت و ساز روستایی یا "راهبر"، متقاضی مسکن روستایی بدون اینکه لازم باشد به بنیاد مسکن مراجعه کند، می تواند در محل زندگی خود با مراجعه به دهیاری یا از طریق اتصال به اینترنت اطلاعات خود را وارد سامانه کرده و پاسخ های لازم را از مسوولان به صورت برخط دریافت کند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب کشور گفت: در حال حاضر هفت خدمت در سامانه راهبر ارایه می شود که شامل تعیین حدود وضعیت، خدمات فنی صدور پروانه، خدمات صدور پایان کار یا عدم خلافی، تغییر کاربری، اصلاح معابر و ضوابط و اصلاح محدوده است.

همایون اضافه کرد: تاکنون مرحله نخست از بهره برداری سامانه "راهبر" در استانهای مختلف کشور انجام گرفته که امروز شاهد بهره برداری از این سامانه در خراسان رضوی بودیم ، بدین منظور آموزشهای لازم در این خصوص به متولیان آن نهاد در استان ارایه شد و سامانه در کارتابل دهیاریهای استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: پیرو تفاهم نامه ای که بین وزیر کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، دهیاران می توانند از این سامانه در روستاهایی که امکان استفاده از اینترنت را دارند، بهره گیرند.

وی اظهار داشت: به مرور خدمات دیگری به سامانه راهبر اضافه خواهد شد تا کل نیازهای متقاضیان دریافت خدمات از بنیاد مسکن را به صورت الکترونیکی پاسخ دهد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.