مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی مشهد گفت: تا ابتدای سال جاری ۱۳ بازار عرضه میوه و تره بار در سطح شهر مشهد فعال بوده و به زودی ۳ بازار جدید راه اندازی می گردد.

مشهد تنها کلانشهر پیشرو در جلوگیری در عرضه میوه و تره بار بصورت سیار و وانتی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی،محمد جواد مشیری در جلسه کارگروه تنظیم بازار و ساماندهی میوه و تره بار سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: مشهد مقدس تنها شهری است در کشور که مسئله میوه فروشی سیار را حل نموده و در این شهر شاهد معضل وانت های فروش میوه نیستیم.
وی تصریح کرد: ساماندهی این موضوع هم از بعد اقتصادی و هم از بعد زیبایی سیمای شهر بسیار موثر است.
مشیری ادامه داد: مدیریت شهری با ورود به این قضیه از سالهای گذشته و با ایجاد بازارهای عرضه مستقیم میوه و تره بار توانست این موضوع را مدیریت نماید و علاوه بر جمع آوری و ساماندهی این معضل شهری اثر زیادی نیز در کاهش حجم تخلفات و بزهکاری محلی داشته است.
وی افزود: تا ابتدای سال جاری ۱۳ بازار عرضه میوه و تره بار در سطح شهر مشهد فعال بوده و به زودی ۳ بازار جدید راه اندازی می گردد.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به استقبال شهروندان از بازارهای میوه و تره بار اشاره نمود و تاکید کرد: قیمتهای عرضه میوه و تره بار این غرفه ها به گواهی دستگاههای نظارتی استان به طور متوسط ۸% از قیمت معمول بازار پایین تر است.
وی اذعان داشت: گردش مالی این حوزه در مشهد حجم بالایی را شامل می شود که این امر باعث شده این موضوعات و معضلات در سایر کلانشهرها شکل بگیرد که بحمدلله در مشهد مقدس این موضوع کاملا حل شده است و مشهد تنها شهری است در میان کلانشهرها که میوه فروش سیار و وانتی را در سطح آن شاهد نیستیم.
وی در پایان از آمار اشتغال این مراکز عرضه میوه و تره بار اشاره نمود و گفت: در حال حاضر ۱۳ مرکز عرضه فروش میوه و تره بار در مجموع بیش از ۷۰ نفر اشتغال به کار دارند و با ایجاد بازار جدید که به زودی راه اندازی خواهد شد این تعداد به بیش از ۹۰ نفر به صورت اشتغال مستقیم خواهد رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.