پاکستان اتهامات ملا محمد یعقوب سرپرست وزارت دفاع افغانستان مبنی بر پرواز پهپادهای آمریکایی از پاکستان به افغانستان را "ادعاهای حدسی" خواند و گفت که این بیانیه "بسیار تاسف بار" است و "هنجارهای رفتار دیپلماتیک مسئولانه" را به چالش می‌کشد.

اسلام آباد: ادعای وزیر طالبان خلاف عرف دیپلماتیک است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از نیشن،سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفت: در غیاب هیچ مدرکی، همانطور که خود وزیر افغانستان نیز اذعان کرد، چنین ادعاهای حدسی بسیار تأسف‌آور است و هنجارهای رفتار دیپلماتیک مسئولانه را نقض می‌کند.

این سخنگو بر «اعتقاد اسلام آباد به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها» و محکومیت «تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن» تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: «ما از مقامات موقت افغانستان می‌خواهیم تا از اجرای تعهدات بین‌المللی افغانستان اطمینان حاصل کنند که اجازه استفاده از خاک این کشور برای تروریسم علیه هیچ کشوری را نمی‌دهند.»

پیش از این، سرپرست وزارت دفاع طالبان مدعی شده بود که پاکستان به هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور برای دسترسی به افغانستان استفاده کنند، اتهامی که پاکستان اخیراً پس از حمله هوایی آمریکا در کابل آن را رد کرده است.

ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان افغانستان روز یکشنبه گفت که پاکستان به پهپادهای آمریکایی اجازه داده است از حریم هوایی این کشور برای رسیدن به افغانستان استفاده کنند.

یعقوب در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل افزود: بر اساس اطلاعات ما، پهپادهای آمریکایی از طریق پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و از حریم هوایی پاکستان استفاده می‌کنند.

وی از پاکستان خواست که از حریم هوایی خود علیه افغانستان استفاده نکند.

دولت پاکستان جنبش طالبان را متهم می‌کند که به "طالبان پاکستان" اجازه داده از خاک افغانستان برای انجام حملات به اهدافی در پاکستان استفاده کند؛ اتهامی که کابل دائما آن را رد می‌کند.

نهم اوت، عمر خالد خراسانی، یکی از رهبران ارشد جنبش "طالبان پاکستان" در انفجاری در شرق افغانستان کشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.