استانداران استان های کرمانشاه و ایلام و معاون امنیتی انتظامی استان خوزستان اعلام کردند از سفر به سمت مرزهای ایران و عراق خودداری کنید.

به هیچ وجه به سمت مرزها حرکت نکنید

به گزارش قدس آنلاین، بهمن امیری استاندار کرمانشاه، ولی الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی خوزستان و محمد نوذری استاندار ایلام در گفتگو با رادیو اربعین اعلام کردند زائران تا اطلاع ثانوی از سفر به سمت مرزها خودداری کنند.

بهمن امیری استاندار کرمانشاه در رابطه با باز بودن مرزهای این استان گفت: مرزهای استان کرمانشاه از جمله سومار و خسروی مانند سایر مرزها در استان ایلام و خوزستان شب گذشته از طرف عراق بسته شد. از نظر ما مشکلی وجود ندارد ولی طرف عراقی پذیرای زائران نیستند. امیدواریم مسئله هرچه زودتر برطرف شود.

وی ادامه داد: زائران با دریافت اخبار مثبت از منابع موثق از جمله رادیو اربعین، برنامه ریزی برای روزهای آتی داشته باشند.

امیری افزود: مرز خسروی از نظر امکانات مانند هتلینگ، اورژانس، راه و غیره سعی شده است که بهترین شرایط را داشته باشد تا میزبان زائرین اباعبدالله الحسین باشیم.

ولی الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استان خوزستان نیز از مردم تقاضا کرد تا به مرزهای چذابه و شلمچه سفر نکنند. وی افزود زائران حاضر در عراق در امنیت کامل به سر می‌برند.

محمد نوذری استاندار ایلام ضمن اشاره به حضور حدود ۲۰۰ هزار نفر در آن سوی مرز اعلام کرد: در حال تدارک برای بازگشت این زائران هستیم.

وی در خصوص زائرانی که در این سوی مرزها مانده‌اند، گفت: دیشب یک سری از زائران به شهرهای خنک‌تر منتقل شدند و مابقی در مهران پذیرایی شدند. وسایل نقلیه از سایر شهرها را فرا خوانده ایم تا زوار را به شهرهای خود برگرداند. باید اشاره کنم مسیرها به سمت مهران بسته است و مردم از عزیمت به مهران خودداری کنند.

نوذری گفت: حدس می زنیم این اتفاقات حدود یک هفته طول بکشد تا شرایط به حالت عادی بازگردد. لطفاً اخبار را دنبال کنید تا برنامه‌ریزی صحیح برای سفر خود داشته باشید.

برچسب‌ها