رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت ۲۸۵ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد به مسکن شهری اختصاص دارد.

ساخت ۲۸۵ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، اکبر نیکزاد در حاشیه افتتاح یک واحد مسکونی روستایی و بهسازی معبر در روستای علی‌آباد قوچان از ساخت ۲۸۵ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد به مسکن شهری اختصاص دارد که با توجه به ساخت مسکن مشارکتی شهری توسط بنیاد مسکن، در شهرستان قوچان نیز این مهم با همکاری اداره راه و شهرسازی و مساعدت‌های شهرداری با هر تعدادی که به این بنیاد محول شود، ساخته شده و تحویل مردم خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستایی در استان‌ها اختصاص یافته که از طریق شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها توزیع می‌شود و سهم هر استان از این محل ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری، اقدامات مؤثری برای طرح هادی روستایی به انجام برسد.

نیکزاد بیان کرد: همکاری مناسب دولت و مجلس شورای اسلامی موجب شد تا اختصاص قیر رایگان ۱۴۰۱ برای معابر روستایی و طرح‌های هادی ابلاغ و عملیات تحویل آن از هفته آینده به بنیاد مسکن انجام شود که پس‌ازآن قیر در اختیار بنیاد مسکن استان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: دولت با وجود فشارهای سنگین مالی که ماهانه به خاطر پرداخت یارانه‌ها متقبل می‌شود تأکید بر پرداخت وام‌های ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی دارد، در این راستا طی هفته گذشته پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در هیأت دولت مصوب شده و بانک‌ها پرداخت این وام را در دستور کار خود قرار داده‌اند که این موضوع می‌تواند شتاب بیشتری در بهسازی مسکن روستایی داشته باشد.

وی در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده از جمله قوچان که در سال گذشته خساراتی را به همراه داشت نیز گفت: از روزهای ابتدایی وقوع زلزله پیگیری جهت بهسازی و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت.

نیکزاد اظهار کرد: با توجه به مصوبات هیئت‌وزیران برای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض همچنین پیگیری‌های مسئولین استانی و شهرستان در زمینه صدور پروانه‌ها و مساعدت بنیاد مستضعفان در تأمین سیمان رایگان امروز همه واحدها اتمام یا در حال اتمام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه در حال حاضر در ۱۷ نقطه کشور عملیات بازسازی مسکن آسیب دیده از زلزله در حال اجراست، ادامه داد: آخرین مبلغ کمک‌های بلاعوض نیز با عنایت دولت طی چند روز گذشته به‌حساب بنیاد مسکن واریز شد که به‌حساب استان‌ها انتقال‌یافته است تا برای بهسازی واحدهای زلزله‌زده پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.