مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: برای اولین بار قرارگاه اجتماعی زندان در استان آغاز به کارکرده است تا با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی شاهد کاهش بیشتر جرائم و حاکم شدن امنیت در جامعه باشیم.

 راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زندان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سعید سرباز جانفدا مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی قوچان که در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: قضات نقش حفاظت از امنیت و آرامش مردم را بر عهده دارند بنابراین قاضی طبیب اجتماعی بوده زیرا برخورد اجتماعی با مجرمان انجام می‌دهد و پس از اجرای عدالت بازهم نگاه درمانگر به این افراد دارد.

وی با تأکید بر اینکه زندانبان هم نگهبان امنیت و حافظ آرامش شهروندان بوده و به‌ عنوان مددکار اجتماعی شب و روز در کنار این افراد آسیب‌دیده قرار دارد، بیان کرد: انسان نباید مغرور شده و خود را از آفات دنیوی دور بداند بلکه هرکس ممکن است در آن شرایط مکانی، روحی و... قرارگرفته و شاید جرمی را مرتکب شود.

رئیس سازمان زندان‌های خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مختلف مددکاری، مذهبی، تربیتی و حتی حرفه‌آموزی در زندان‌ها، تصریح کرد: نباید از قشر عظیمی که در معرض آسیب قرار دارند یعنی خانواده زندانیان نیز غافل شد زیرا آن‌ها درروند وقوع جرم مقصر نیستند اما بیشترین آسیب از نظر معیشتی و زیستی با محکومیت سرپرست خانوار متوجه آن‌ها است.

سرباز جانفدا بابیان اینکه توجه به این خانواده‌ها نیازمند یک عزم جدی بوده و تنها از عهده یک سازمان و دستگاه برنمی‌آید، گفت: برای زندانی نیز باید فرهنگ پذیرش در جامعه را تبیین کرد تا پس از آزادی بتواند راه کسب درست معاش را به دست آورده و دوباره به زندان برنگردد.

وی خراسان رضوی را مبدع اجرای طرح نذر هشتم برای آزادی زندانیان دانست که امروز در سراسر کشور اجرایی می‌شود و خاطرنشان کرد: امروز این استان بانی راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زندان با فرماندهی دادگستری خراسان رضوی شده است تا با استفاده از همه مسئولیت‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی بتوان علاوه بر کاهش جرائم و ایجاد امنیت در جامعه، جمعیت زندانی را نیز کاهش داد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: این قرارگاه در ۱۳ مأموریت و هشت کارگروه به‌صورت پایلوت در مشهد آغاز به کارکرده که هفت مأموریت مربوط به زندانیان و شش مأموریت مربوط به خانواده آن‌هاست و در آینده پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف به شهرستان‌ها تسری پیدا می‌کند.

سرباز جانفدا یادآور شد: برای اولین بار حوزه علمیه خراسان با اجرای طرح «معراج» اقدام به اداره کردن بندهای زندان در مشهد توسط ۵۰ طلبه آموزش‌دیده کرده است و قرار بر این بوده ۳ زندان دیگر نیز به این طرح افزوده شود.

در پایان این جلسه از زحمات ۱۸ ماهه ابوالفضل عجمی تقدیر و تشکر به‌عمل‌آمده و مصطفی بهرامی به‌عنوان سرپرست اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی قوچان منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.