در روزهای گذشته سه ایرانی در عراق جان باختند که بیمه نبودند. این امر در حالی است که زائران با پرداخت ۱۸ هزار تومان حق بیمه می‌توانند خدمات بسیاری را به صورت رایگان دریافت کنند و متحمل هزینه اضافه نشوند.

 پرداخت ۷۰ میلیون به ازای یک هفته بستری در بیمارستان عراقی!

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته خودروی حامل زائران ایرانی در عراق دچار حادثه شد و یک نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند.

با وجود تأکید ستاد مرکزی اربعین، برخی از زائران نه تنها در سامانه سماح ثبت‌نام نمی‌کنند، بلکه بیمه را نیز نمی‌پردازند که این امر موجب تحمیل هزینه‌های بالا به زائران می‌شود.

به گفته مسؤولان کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین، در روزهای گذشته سه نفر از زائران کشورمان در عراق جان باخته‌اند که هیچ‌کدام از این سه نفر هم بیمه نبودند. در صورتی که با پرداخت حق بیمه ۱۸ هزار تومانی، ۳۰۰ میلیون تومان غرامت فوت به خانواده جان باختگان پرداخت می‌شد.

همچنین به گفته مسؤولان کنسولی کشورمان در عراق، یکی از زائران که نیاز به آمبولانس داشت، برای بازگشت به کشور ۲ میلیون تومان هزینه کرد که با پرداخت ۱۸ هزارتومان به عنوان حق بیمه اربعین، این خدمات به صورت رایگان به زائران ارائه خواهد شد. حتی در روزهای گذشته که یکی از زائران کشورمان در عراق دچار سکته مغزی شده بود، فقط برای یک‌ روز بستری در بیمارستان عراق مجبور به پرداخت بیش از ۱۰ میلیون تومان شد و در صورتی که یک هفته هم بدون عمل جراحی در بیمارستان بستری باشد، مجبور به پرداخت ۷۰ میلیون تومان می‌شود.

‌هزینه بیمه اربعین امسال ۱۸ هزار تومان تعیین شده است که نسبت به هزینه‌های درمان مبلغ بسیار ناچیزی است. چرا که در صورت بروز مشکل ورودی بیمارستان‌های عراق ۱۰۰ دلار است. بر همین اساس همواره به زائران توصیه می‌شود که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا ازخدمات بیمه اربعین برخوردار شوند تا متحمل هزینه‌های اضافه نشوند.

بر اساس تعهدات بیمه‌گر، زائران اربعین در صورت داشتن بیمه در سامانه سماح می‌توانند برای هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی تا سقف ۵ میلیون تومان، هزینه‌های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی بر اثر بیماری و یا حادثه تا سقف ۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی بر اثر حادثه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) ۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت ناشی از حادثه ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

گفتنی است، هزینه بیمه زائران اربعین سال گذشته ۵۰ هزار تومان بود که امسال با پیش‌بینی تشرف ۵ میلیون ایرانی به زیارت اربعین، این مبلغ به ۱۸ هزار تومان کاهش یافت و افراد باید در سامانه سماح این مبلغ را برای ثبت‌نام قطعی و دریافت ارز، بلیت اتوبوس و هواپیما و حتی تسهیلات اربعین پرداخت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.