رئیس جمعیت هلال احمر، از کشته شدن ۱۱ نفر در حادثه انفجار اتوبوس زائران در عراق خبر داد.

جان باختن ۱۱ نفر در حادثه انفجار اتوبوس در عراق

به گزارش قدس آنلاین، پیرحسین کولیوند، با اشاره به تصادف یک دستگاه اتوبوس در عراق گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق دچار انفجار شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر در محل حضور دارند و عملیات امدادی همچنان ادامه دارد.

کولیوند اظهار کرد: در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در میان مصدومان، ایرانیان نیز حضور دارند گفت: هویت و ملیت جان‌باختگان مشخص نیست و پس از شناسایی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

۱۶:۳۰/ ‏‬ عباسی، مدیرکل روابط عمومی هلال احمر از انتقال ۱۰ نفر از مصدومان به ایران خبر داد.

۱۶:۳۵/ ‏ طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: برخورد مینی‌بوس به خودروی ون حاوی کپسول گاز باعث انفجار خودروی ون و همچنین آتش سوزی کامیون در شهر شوملی استان بابل عراق شد.

وی بیان کرد: در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۳۰ نفر هم مجروح شدند.

درودی گفت: آمبولانس‌های اورژانس مصدومان را به بیمارستان دیوانیه اعزام کردند. دو آمبولانس نیز در آنجا مستقر هستند. همچنین بیمارانی که قابل انتقال به کشور هستند به مرز منتقل و تحت سیستم درمان خواهند شد. تعدادی از مصدومان ایرانی هستند اما نمی‌توانیم آمار دقیق ارائه کنیم. برخی از مصدومان دچار سوختگی شدید شده‌اند و امکان تعیین هویت وجود ندارد. متأسفانه تعداد فوتی‌ها تا تعیین هویت نشوند نمی‌توان آمار و اطلاعات دقیق درباره آنها داد. علت اصلی انفجار کپسول گاز موجود در خودروی ون بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.