دفتر حوزه سخنگویی قوه قضاییه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قوه قضاییه مرجع تائید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال نیست و فقط براساس موازین، پاسخ استعلامات لازم را در اسرع وقت ارائه کرده است.

دستگاه قضایی مرجع تائید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال نیست

به گزارش قدس آنلاین از دفتر حوزه سخنگویی قوه قضاییه، حوزه سخنگوی قوه قضاییه در این اطلاعیه‌ تاکید کرد: همانگونه که مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور با خبرنگاران گفت که قوه قضاییه مرجع تائید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال نیست و تنها براساس موازین قانونی به استعلامات درخواست شده، پاسخ سریع داده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: براین اساس قوه قضاییه، نفیا یا اثباتا دخالتی در برگزاری انتخابات این فدراسیون نداشته و صرفا به وظایف قانونی خود عمل کرده است.

اظهار نظر در مورد اتهامات تاج بعد از بررسی
به گزارش ایرنا، سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حواشی فدراسیون فوتبال و اتهامات مهدی تاج گفت: درباره فدراسیون فوتبال اولا حساسیت نسبت به این موضوع و در این مقطع زمانی برای همه روشن و مبرهن است زیرا فدراسیون‌ها وظایف و تکالیف بین‌المللی دارند و نهادهای بین‌المللی هم بر اقدامات آنها نظارت دارند.

وی ادامه داد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، در راستای هر انتخاب درون‌سازمانی، استعلامات بر اساس مقررات موضوعه از سوی مرجع برگزاری انتخابات و ناظر صورت می‌گیرد.

وی افزود: یک استعلامی در این زمینه صورت گرفته و پاسخ لازم هم به فدراسیون مربوطه داده شده است و فدراسیون بررسی و اعلام نظر کرد و جمع‌بندی بر این شد که فرد مدنظر در انتخابات شرکت کند و اکنون انتخابات برگزار و نتیجه هم اعلام شده است. نسبت به نتیجه نفیا و اثباتا سخنی نداریم. اجازه بدهید پرونده‌ها را بررسی و بعد اعلام کنیم و آنچه نظر قوه قضاییه بود پیش از این اعلام کرده بود و در مورد پرونده‌های فرد مورد اشاره هم باید بررسی لازم انجام شود و در فرصت مقتضی پاسخ خواهیم داد.

ستایشی خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که در مرحله دادسرا چون تحقیقات محرمانه است و تفتیشی است به آن نپردازیم تا در دادگاه به نتیجه برسد و قطعی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.