رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن ابراز رضایت از نتایج سفر هیئت این جنبش به مسکو تأکید کرد که روابط روسیه و فلسطین در چند سال اخیر روند برنامه ریزی شده به خود گرفته است.

اسماعیل هنیه: جنبش حماس از نتایج سفر به مسکو راضی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه هیئت حماس از نتایج سفر به مسکو راضی است، گفت: در این سفر و دیدار با مقامات روس، توافقاتی درباره شماری از موضوعات و مسائل مهم خاورمیانه حاصل شد.

بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه افزود: هیئت حماس در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در مجلس دوما و سایر نهادهای دولتی نشست‌هایی را با مقامات این کشور برگزار کرد. در این دیدارها درباره مسائل امنیتی و همکاری‌های بیشتر دوجانبه به ویژه در سطح خاورمیانه بحث و تبادل نظر شد.

هنیه در ادامه خاطرنشان کرد: تماس‌ها و روابط بین روسیه و فلسطین در چند سال اخیر روند برنامه ریزی شده و منظم به خود گرفته است. ما در مواضع متعدد با سیاست‌های خارجی روسیه اشتراکاتی داریم.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: روسیه از مشکلات فلسطین آگاه است و به ویژه به حل و فصل نزاع عربی- اسرائیلی، اوضاع قدس و مطالبات ما از اسرائیل توجه دارد.

گفتنی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) میزبان اسماعیل هنیه بود که به عنوان رئیس هیئت جنبش فلسطینی حماس در مسکو حضور دارد. دو روز پیش از آن یعنی ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور)، جنبش حماس از ورود اسماعیل هنیه رئیس دفتر این جنبش به مسکو پایتخت روسیه خبر داده بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و موسی ابومرزوق و ماهر صلاح دو تن از اعضای دفتر سیاسی این جنبش، اسماعیل هنیه را در این سفر همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.