مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: همزمان با ایام پایانی ماه صفر سازمان اتوبوسرانی با توجه به خیل عظیم زائران و مجاورانی که به حرم مطهر مشرف می‌شوند برنامه‌های ویژه‌ای برای تسهیل در تردد زائران و مجاوران و همچنین برگشت زائران از حرم تدارک دیده است.

مدیریت میدانی اتوبوسرانی در مسیرهای منتهی به حرم

علی‌اصغر نیشابوری در گفت‌وگو با قدس با اشاره به مدیریت میدانی و رایگان بودن برخی خطوط اتوبوسرانی در ایام خاص که در مسیرهای منتهی به حرم مطهر تردد دارند، اظهار کرد: علاوه بر خطوط موجود، ۱۰۰دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده برای این ایام، خطوط اتوبوسرانی را در این مسیرها تقویت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: در کنار این موارد در روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر سرویس‌دهی ویژه‌ای با تقویت این خطوط و با استفاده از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین در روز شهادت امام رضا(ع) سرویس‌دهی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر به صورت رایگان خواهد بود و علاوه بر ناوگان موجود تا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس که به صورت میدانی مدیریت خواهند شد ناوگان اتوبوسرانی در مسیرهای عبوری به حرم مطهر را تقویت می‌کنند.

وی همچنین به سرویس‌دهی ویژه به زائران پیاده‌ای که به مشهد مقدس مشرف می شوند، اشاره کرد و افزود: سرویس‌دهی از مبادی ورودی به سمت حرم مطهر انجام خواهد شد تا زائرانی که به هر دلیل امکان ادامه مسیر به صورت پیاده را ندارند از این طریق به محدوده بارگاه رضوی منتقل شوند.

نیشابوری با اشاره به اینکه سرویس‌دهی در داخل شهر از ساعت ۶ صبح آغاز خواهد شد و پایان سرویس‌دهی در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: البته در ایام خاص مثل اربعین، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) مدیریت سرویس‌دهی در این خطوط به صورت میدانی خواهد بود و تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد و مراسم سوگواری در حرم مطهرادامه داشته باشد، سرویس‌دهی نیز ادامه خواهد داشت و پس از پایان مراسم نیز سرویس‌دهی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تأکید کرد: در این ایام سرفاصله‌های خطوط کمتر خواهد شد و ناوگان اتوبوسرانی برابر آمار گفته شده و تقویت خطوط با سرفاصله‌های کمتری در مسیرهای منتهی به حرم مطهر خدمت‌رسانی خواهند کرد.

نیشابوری با اشاره به اینکه در صورتی که محدودیت ترافیکی توسط پلیس راهور اعمال نشده باشد سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی تا نزدیک‌ترین نقطه به حرم مطهر وجود خواهد داشت، اضافه کرد: اگر محدودیت ترافیکی برای ناوگان اتوبوسرانی اعمال شود طبیعتاً سرویس‌دهی ما به میدان شهدا، میدان ۱۵ خرداد و تقاطع شهید گمنام محدود خواهد شد و در صورتی که محدودیت ترافیکی وجود نداشته باشد تا حرم مطهر سرویس‌دهی انجام می‌شود.

وی همچنین به سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در مرز مهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به زائران اربعین حسینی که در حال برگشت از کشور عراق هستند با ۱۳۰ دستگاه اتوبوسی که به مرز اعزام شده‌اند خدمات‌رسانی ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

خبرنگار: مهدی توحیدی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.