استاندار خراسان رضوی گفت: در چند ماه اخیر در تلاش برای فراهم کردن و استفاده از همه ظرفیتها برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران و عزاداران دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس هستیم، با توجه به پیش‌بینی تعداد زائران، لازم است تا از امکانات سایر استانها نیز استفاده شود.

خدمت‌رسانی مناسب به زائران دهه آخر ماه صفر نیازمند استفاده از امکانات ملی  است

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: در آستانه دهه آخر ماه صفر در حال برنامه ریزی گسترده در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای زائران در این ایام هستیم.

وی ادامه داد: قرارگاه استانی دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس از چند ماه قبل تشکیل شده تا بتوانیم با سیاست گذاری و رویکرد سازی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت بر قیمتها بسیار مهم است، اظهار داشت: در این راستا از ظرفیت بسیج اصناف استفاده می‌شود. نظارتها از اجحاف در حق زائران جلوگیری می‌کند. در چند مورد تخلف صنفی که مشاهده شد مبالغ اضافی که از زائران گرفته شده بود به آنها بازگردانده شده و با متخلفان برخورد شده است.

فرماندار مشهد هم در این نشست گفت: در قرارگاه خدمت رسانی دهه آخر صفر، چهار کارگروه با ۱۲ کمیته تشکیل شده است.

محسن داوری افزود: کارهای تخصصی قرارگاه از خرداد ماه آغاز شده است. اسکان، تامین ارزاق و خدمت رسانی مناسب در اولویت فعالیت این قرارگاه است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین آستان قدس رضوی هم گفت: با توجه به پیش بینی حضور میلیونی زائران در دهه آخر ماه صفر و نیاز به اسکان زائران، ساختمان های اداری موظف به اسکان زائران شدند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه شهرداری در نوروز امسال ظرفیت اسکان ۱۹ هزار نفر را داشت، افزود: شهرداری مشهد اکنون ۷۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: پویش هم محله ای امام رضا(ع) نیز در ۱۳ منطقه و ۱۷۰ محله شهر مشهد در حال اجرا است که طی آن شهروندان منازل یا یک اتاق واحد مسکونی خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند. رویکرد میزبانی در گذشته این شهر مردمی و بر اساس موقوفات، هیاتها بود و اکنون نیز همینگونه است و این ارتباط زائر و مجاور ارزشمند است.

قائم مقام آستان قدس رضوی هم گفت: حضور میلیونی زائران دهه آخر صفر و خدمت رسانی به عزاداران نیازمند حمایت ملی است.

مالک رحمتی با بیان اینکه تامین اقلام اساسی و نیاز این جمعیت انبوه بسیار مهم است، افزود: خدمت رسانی مناسب مستلزم هماهنگی و همکاری همه دستگاهها و حمایت دولت است و امیدواریم بتوانیم به خوبی خدمت رسانی کنیم.

بر اساس اعلام معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفرشب است که هدف‌گذاری شده در دهه پایانی ماه صفر، در هر شب تا ۶۰۰ هزار نفر اسکان داده شوند.

مطابق اعلام استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که دستکم ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد زائر پیاده هستند. در سال ۹۸ مشهد میزبان پنج میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.