معاون فرهنگی شهرداری از برگزاری همایش تخصصی هنرهای تعاملی شهری در مشهد خبر داد.

همایش تخصصی هنرهای تعاملی شهری در مشهد برگزار می گردد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت و سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد.؛حسین باغگلی در این خصوص عنوان داشت: جهان امروز، جهانی تحول یافته و ناهمگون با دهه های گذشته و حتی سالیان اخیر است و این دگرگونی و تحول نمود ویژه‌ای در زندگی شهری و رفتار شهروندان داشته است. این تغییرات متاثر از نوآوری‌های نرم در بستر فضای رسانه‌ای و نیز نوآوری های سخت همچون ابداعات و فناوری های نوین، ما را با مخاطبان جدیدی مواجه ساخته که تعامل و کنش متقابل با آنها نیازمند قالب ها و سبک های هنری است که بتواند مبتنی بر بهره گیری از این نوآوری ها، تجربه جدیدی برای مخاطبان در عرصه عمومی فراهم آورد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با تاکید بر جایگاه شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی هنرهای شهری تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که ما به شهروندان و عموم مردم نباید به عنوان صرفاً یک مخاطب نظاره‌گر و غیر فعال نگاه کنیم بلکه ایجاد زمینه مشارکت و تعامل شهروندان با رویکرد دریافت فعالانه پیام مد نظر می باشد و البته ظرفیت هنرمندان و آثار هنری می تواند این موضوع را به صورت خلاقانه و بدیع طراحی و اجرا نمایند.

وی در خصوص اهمیت برگزاری این همایش تخصصی افزود: از آنجا که بهره گیری از هنر های تعاملی در فضای شهری حداقل در ایران موضوع نسبتاً جدیدی است، در گام اول تبیین موضوع و مرور تجربیات و مبانی نظری پیرامون آن می‌تواند کمک موثری به هنرمندان نماید و زمینه مشارکت و ارائه طرح های خلاقانه مرتبط را افزایش دهد. به این منظور همایش تخصصی هنرهای تعاملی شهری با حضور اساتید مطرح دانشگاهی برنامه ریزی شد و امیدواریم بتوانیم در شکل دهی به این جریان هنری شهری اثربخش باشد.
باغگلی در ادامه در خصوص رویکرد شهرداری مشهد پیرامون این گونه از هنر های شهری بیان داشت: به طور کلی یکی از رویکردهای اصلی شهرداری مشهد در حوزه هنرهای شهری، با توجه به تنوع و جذابیت های این قالب هنری و ظرفیت های تربیتی آن در انتقال پیام های شهروندی، توجه جدی به هنر تعاملی است و این موضوع در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز با کمیت و کیفیت بیشتری اجرا خواهد شد.
لازم به توضیح است ؛ همایش یک روزه تخصصی هنرهای تعاملی شهری، ۷ مهرماه در محل کارخانه نوآوری برگزار می‌گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.