نخست‌وزیر سابق انگلیس در جلسه پارلمان این کشور گاف داده و از رهبری الهام‌بخش رئیس جمهور روسیه در جنگ اوکراین قدردانی کرد.

از رهبری الهام‌بخش پوتین قدردانی می‌کنم

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر سابق انگلیس در جلسه عصر پنجشنبه پارلمان این کشور از «رهبری الهام‌پخش» رئیس جمهور روسیه قدردانی کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، در ویدئوی منتشر شده از سخنرانی جانسون که اکنون در پارلمان نیمکت نشین است، او بشدت گیج و سردرگم به نظر می‌رسد و مدام کاغذهای سخنرانی خود را زیر و رو می‌کند و تپق می‌زند.

جانسون با اشاره به پیشروی‌های نیروهای اوکراینی در شرق اوکراین گفت: «به لطف قهرمانی نیروهای مسلح اوکراینی، به لطف تسلیحاتی که با افتخار ارسال کردیم... از دوست خوبم جیمز هیپی بابت توضیح درباره اقدامات نیروهای مسلح بریتانیا قدردانی می‌کنم... سلاح‌هایی که می‌فرستیم... لیستی عظیم...».

نخست‌وزیر سابق انگلیس با سردرگمی کاغذهای سخنرانی خود را نگاه کرده و شتابزده گفت: «همچنین از رهبری الهام‌بخش ولادیمیر پوتین قدردانی می‌کنم... رهبری الهام‌بخش ولودیمیر زلنسکی... مرا ببخشید».

سخنرانی جانسون در حالی انجام شده که تسلیحات ارسالی غرب به‌ویژه انگلیس و آمریکا، به طولانی شدن جنگ اوکراین و تحریم‌های آن‌ها علیه روسیه به ایجاد بحران جهانی انرژی و مواد غذایی منجر شده است.

از«لیز تراس» نخست‌وزیر کنونی انگلیس وعده داده که کشورش برای مدیریت بحران سوخت در نتیجه جنگ اوکراین، مصرف انرژی را در کشورش جیره‌بندی نخواهد کرد اما گفت که افزایش بهای گاز ارزش ایستادن مقابل روسیه را دارد.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، لیز تراس همچنین اشاره کرده که مردم را همانند آلمان به کاهش کمتر مصرف انرژی در زمستان ترغیب نخواهد کرد.

چند روز پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وجود هرگونه ارتباط میان کشورش با بحران انرژی اروپا را رد کرده و گفته بود چنانچه اتحادیه اروپا خواستار گاز بیشتری است باید تحریم‌های مربوط به خط لوله گاز نورد استریم ۲ را رفع کند.

پایان پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.