نمازگزاران جمعه در مشهد، کاشمر، کوهسرخ ، گناباد، تربت حیدریه و سایر شهرستانهای این استان همگام با سایر مردم ایران اغتشاشات اخیر را با برگزاری راهپیمایی محکوم کردند.

نمازگزاران جمعه خراسان رضوی در محکومیت اغتشاشات اخیر راهپیمایی کردند

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از نمازگزاران مشهد مقدس با تجمع در محل باب الجواد حرم مطهر رضوی و سر دادن شعارهایی، اغتشاشات و رفتارهای هنجارشکنانه اخیر را محکوم کردند.

زنان و مردان نمازگزار پس از پایان نماز جمعه امروز مشهد مقدس در ورودی باب الجواد گرد هم آمدند و با مشتهای گره کرده شعارهایی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مقابله با بی حجابی ها، اغتشاش ها و آسیب زدن به اموال عمومی سر دادند.

عمده کسانی که امروز دست به تظاهرات زده بودند را بانوان محجبه مشهد تشکیل می دادند، برخی از آنان چفیه را به دور شانه های خود بسته بودند و برخی کفن هایی که شعارهای ضد بدحجابی روی آن نوشته شده بود، بر تن کرده بودند.

آنان شعارهایی از جمله "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ما است"، "نیروی انتظامی تشکر، تشکر"، "ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده"، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند"، "الله اکبر، الله اکبر"، "مرگ بر منافق، مرگ بر منافق"، "مرگ بر آمریکا"، "نیروی انتظامی، حمایتت می کنیم"، "سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن" را سر می دادند.

پلاکاردهایی نیز بر دستان زنان و مردان معترض قرار داشت که بر روی آنها شعارهایی از جمله "حسین، حسین شعار ما است، شهادت افتخار ماست"، "مسئولین جلوی اختلاسگران فرهنگی را بگیرید"، "امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است"، "آقایان غیرت، بانوان عفت"، "آمرین به معروف، حمایت، حمایت"، هر چی که کشورم را حفظ کند، دوستش دارم" نوشته شده بود.

این تجمع با وعده گذاشتن مجدد حضور نمازگزاران در تشییع پیکر شهدای حوادث و اغتشاشات اخیر در روز آینده به پایان رسید.

نمازگزاران جمعه گناباد نیز بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی، آشوب و اغتشاشهای اخیر و ترفندهای دشمنان و ایادی آنها در اهانت به مقدسات و ارزشهای دینی و انقلابی را محکوم کردند.

در این آیین که با حضور گسترده مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، روحانیون، مسوولان و فرماندهان و نیروهای مسلح نظامی و انتظامی از مصلی امام خمینی (ره) تا میدان غدیر گناباد برگزار شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آشوبگر و مرگ بر منافق ایجاد آشوب و اغتشاش در برخی نقاط کشور و استان خراسان رضوی را محکوم کردند.

نمازگزاران نماز جمعه گناباد همچنین با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ملت ایران بیدار است از فتنه گر بیزار است خواستار برخورد مسوولان و مراجع قضایی با عاملان اصلی اغتشاشها و آشوبگری شدند.

مردم گناباد با حضور گسترده در راهپیمایی بار دیگر با اعلام انزجار خود از فتنه انگیزی فتنه گران و عوامل دشمنان، ثابت کردند که تا زمانی که نظام جمهوری از سرمایه عظیم حضور مردم ولایتمدار و انقلابی در صحنه دفاع از دستاوردهای انقلاب و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب برخوردار است دشمنان نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند.

تعدادی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچمهای ایران، اقدام اغتشاشگران در هتک حرمت و به آتش کشیدن این پرچم به عنوان نماد ملی در جریان اغتشاشهای اخیر را محکوم کردند.

در پایان این آیین قطعنامه راهپیمایی قرائت شد که شرکت کنندگان با فریادهای تکبیر فرازهای آن را تایید کردند.

مردم و مسوولان شهرستان کاشمر، کوهسرخ، تربت‌حیدریه و سایر شهرستان های استان نیز روز جمعه در پاسخ به آشوب‌های اخیر، بعد اقامه نماز جمعه اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند.

در آیین مردم با شعارهای "پلیس انقلابی تشکر تشکر"، "پلیس انتظامی حمایتت می‌کنیم"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل" ضمن قدردانی از عدم مماشات نیروی انتظامی با اغتشاشگران، خشم و انزجار خود را نسبت به دخالت‌های دولت‌های غربی و رسانه‌های معاند در امور نظام جمهوری اسلامی نشان دادند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.