مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از سرویس‌دهی شبانه‌ در شب‌های رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا(ع) و سرویس‌دهی رایگان خطوط عبوری و منتهی به حرم در سه روز پایانی دهه صفر خبر داد و گفت: بهای نقدی اتوبوس‌ها نیز از اول تا پنجم مهرماه از ۳۰۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

 سرویس‌دهی شبانه‌روزی و رایگان خطوط عبوری و منتهی به حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر نیشابوری در خصوص تمهیدات اتوبوسرانی مشهد در ایام پایانی ماه صفر گفت: سرویس‌دهی شبانه‌روزی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر در دو شب رحلت رسول‌اکرم(ص) و شب شهادت امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است. سرویس دهی شبانه درست مثل روزانه و با همان ناوگان و همان سرفاصله زمانی انجام می‌شود. سرویس‌دهی عادی از ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ است و خطوط شبانه از ساعت ۲۱:۳۰ فعال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سرویس‌دهی خطوط عبوری و منتهی به حرم در ۳ روز پایانی ماه صفر رایگان خواهد بود. افزود: ۳۰ دستگاه میدل‌باس و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس در ۳ روز پایانی صفر سرویس‌دهی می‌کنند این سرویس‌دهی‌ها از میدان توحید و میدان شهدا تا تقاطع شهدا، میدان پانزده خرداد، میدان بسیج تا تقاطع دانش و همچنین میدان شهدای گمنام تا تقاطع مقدم طبرسی و تقاطع مصلی، میدان شهدای مسجد گوهرشاد تا تقاطع شارستان در خیابان نواب‌صفوی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش دریافت وجه نقد اتوبوس‌ها از ۳۰۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان در این ایام گفت: از یکم تا پنجم مهرماه هزینه نقدی اتوبوس‌ها از ۳۰۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان معادل من کارت کاهش یافته، اما در هر صورت توصیه ما این است که زائران از من‌کارت خود استفاده کنند کمااینکه سه روز پایانی خطوط منتهی به حرم رایگان است.

 سرویس‌دهی شبانه‌روزی و رایگان خطوط عبوری و منتهی به حرم رضوی

سرویس‌دهی برون شهری اتوبوسرانی مشهد

مدیر کل سازمان اتوبوسرانی مشهد از سرویس‌دهی به زائران پیاده در خطوط برون‌شهری خبرداد و گفت: سرویس‌دهی برون‌شهری از محور ملک‌آباد با ۴۰ دستگاه اتوبوس تا میدان پانزده خرداد و همچنین سرویس‌دهی از پلیس‌راه شهید شوشتری با ۲۵ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است. از سه راه فردوسی به سمت میدان استقلال ۱۵ اتوبوس و از محورهای سرخس و کلات نیز هر کدام ۱۰ دستگاه اتوبوس آماده سرویس‌دهی هستند.

وی افزود: در صورتی که زائران از این نقاط بخواهند به نقطه خاصی از مشهد بروند که زائرپذیر است یا به محل استراحتی منتقل شوند می‌توانند از این خطوط استفاده کنند و روز بعد ادامه مسیر خود را پیاده‌روی می‌کنند.

مدیر کل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای مسیرهای برون شهری در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: این تمهیدات در ایام پایانی دهه صفر و آغاز پیک بازگشت زائران شروع می‌شود؛ بنابراین ۵ تا ۷ مهرماه آمادگی سرویس‌دهی در شهرهای داخل استان و مسیرهای برون شهری را داریم. اگر چنانچه در حوزه حمل و نقل برون‌شهری و اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای با کمبود ناوگان مواجه شود می‌توان از این اتوبوس‌ها استفاده کرد.

نیشابوری در پاسخ به این سوال که آیا تمهیدات برون شهری در مشهد خللی وارد نمی‌کند، بیان کرد: نمی‌توان گفت هیچ خللی در شهر مشهد ایجاد نمی‌شود اما تمهیداتی ایجاد شده که این تاثیرات به حداقل برسد، تعدادی اتوبوس که در دست تعمیر و نگهداری هستند را به حداقل کاهش داده‌ایم و اتوبوس‌های فوق‌العاده را اضافه خواهیم کرد. بیش از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس ‌متوقف و مستهلک را از اول تابستان به چرخه بهره برداری بازگرداندیم.

نیشابوری ضمن بیان اینکه این سرویس‌دهی‌ها در صورت نیاز دو سه روز است، ادامه داد: از ۵ مهرماه باید دید شرایط به چه نحوی است اگر کمبود ناوگان جاده‌ای و ازدحام مسافر ایجاد شود باید کمک کنیم کمااینکه در موارد مشابه مانند اربعین شاهد تجمیع ظرفیت ملی هستیم.

مدیر کل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: در صورتی که تمام ۱۵۰ اتوبوس برای سرویس‌دهی برون‌شهری اعزام شوند که البته یک امر محال است، سرفاصله‌ها تغییری نخواهد کرد، اما اگر تعداد بیشتری اتوبوس اعزام شوند به طور میانگین بین یک تا یک و نیم دقیقه سرفاصله‌ها افزایش خواهد یافت، اما پیش‌بینی ما بر این است که به آن مرحله نخواهد رسید.

نیشابوری در خصوص نقاطی که برای استقرار زائران پیش بینی شده، عنوان کرد: بوستان‌های غدیر، ترافیک، حجاب، ریحانه و نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای سرویس‌دهی و انتقال به نزدیک‌ترین پایانه‌های حرم مطهر در نظر گرفته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.