در گرامی داشت هفته دفاع مقدس به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه و دفتر بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بردسکن و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی  یادواره ۶۴ شهید معلم و دانش آموز و ۹ شهید گمنام این شهرستان در محل فرهنگسرای مهر خاتم النبیاء این شهر برگزار شد.

یادواره ۶۴ شهید معلم و دانش آموز و ۹ شهید گمنام بردسکن با عنوان  خاک نشینان آسمانی

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم معنوی که امام جمعه ، معاونت عمرانی فرمانداری، فرمانده سپاه، فرماندهی انتظامی ، نمایندگان ولی فقیه در سپاه و جهادکشاورزی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، فرهنگیان، دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، حجت الاسلام موسی سلیمانی جانشین دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در سخنانی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به نقش استکبار در سلطه گری پرداخت و افزود: آمریکا به عنوان شیطان بزرگ با توجه به اینکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی جلوی سلطه گری او در کشور گرفته شد همواره تلاش می کند به شکل های مختلف سلطه گری خود را احیاء کند و مردم ایران را مثل سایر کشور ها دوباره زیر سلطه خود قرار دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان نهضت حسینی شکل گرفت و پیروز شد و ما با دنیا مذاکره می‌کنیم ولی به معنای آن نیست که زورگویی دیگران را بپذیریم.

جانشین دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی با عنوان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار هستند، گفت: امروز دوران بزن ودر رو گذشت و اگر یکی بزنند ۱۰ تا خواهند خورد و این اقتدار نیروهای مسلح برای امنیت کشور است و اجازه تجاوز به کشور را نخواهیم داد. حجت الاسلام سلیمانی گفت: به حول قوه الهی تا امروز تمامی نقشه های آمریکا نقش بر آب شده است و ملت ایران با مقاومت روز به روز برعزت و عظمتش تحت رهبری های مقام معظم رهبری افزوده می شود.

وی گفت: باید چهره واقعی آمریکا و جنایاتی که تاکنون علیه انقلاب اسلامی تاکنون انجام داده برای نسل جدید از جوانان و جامعه تبیین شود و این برای ما یک اصل تمام عیار محسوب می‌شود.وی یکی از راههای مبارزه با سلطه گری را استقامت عنوان کرد و افزود: همانطور که امام حسین (ع) در مقابل زیادی خواهی های یزید مقاومت کرد و در نتیجه امام حسین (ع) پیروز واقعی شد. وی ترویج روحیه شهادت طلبی را در قوی شدن یک جامعه مهم توصیف کرد و گفت: این روحیه می تواند در جبهه های مختلف به ما کمک کند و در واقع عامل حیات و بقای معنوی ما، داشتن روحیه جهادی و شهادت طلبی است.
درابتدای این مراسم سرهنگ علیرضا جنیدی فرمانده سپاه بردسکن ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس از دستاندرکاران برگزاری این یادواره تقدیر کرد و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به شکل های مختلف را از وظایف جامعه دانست و برادامه راه شهدا تاکید کرد.

وی عنوان کرد: در طول هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی ، مذهبی و ورزشی برگزار می شود که دراین راستا چندین برنامه آبروی محله افتخار کوچه و یادواره های شهدا و تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس در طول این هفته به همت حوزه های مقاومت بسیج برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه اطلاعات زندگی شهدا برای نسل جوان بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود، اظهار داشت: نسل جدید و جوان با شرایط انقلاب و جنگ آشنا نیستند ولی می‌توان با استفاده از این ظرفیت یادواره های شهدا و خاطره‌گویی‌ها این تجربه را به این نسل منتقل کرد. فرمانده سپاه بردسکن عنوان کرد: شهدا همانند ستارگان راه را به ما نشان می‌دهند و برماست که در مسیر شهدا گام برداریم.
فرازی از وصایای شهدا ، اجرای دکلمه،قرائت شعر و مرثیه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.