شهردار منطقه۷ مشهد از راه اندازی پویش میزبانی شایسته به مناسبت فرارسیدن ایام دهه پایانی صفر در سال۱۴۰۱خبر داد و گفت: پویش مردمی «میزبانی شایسته» که به جهت تکریم شایسته زائران با کمک گروه‌های مردمی ویژه شهادت امام رضا(ع) راه اندازی شده است نشانگر عشق و ارادت مردم به زائران امام مهربانی‌هاست.

پویش مردمی «میزبانی شایسته» نشانگر ارادت مردم مشهد به امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین  حمید برجسته نژاد با ذکر این نکته که هدف اصلی این پویش، ثبت لحظه‌های زیبایی از خدمت به زائران پیاده توسط مردم است تصریح کرد: مشهدالرضا(ع) هر ساله هم‌زمان با ایام سوگواری امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاهد حضور گسترده میلیون‌ها زائر دلباخته از سراسر کشور است که به صورت پیاده و سواره برای پابوسی به مشهدالرضا(ع) می‌آیند.
شهردار منطقه۷ اظهار کرد: این حضور پرشور همواره صحنه‌های پرشکوهی از ولایت‌مداری شیعیان را به نمایش گذاشته تا آنجا که اکنون به عنوان «آیین عزاداری ۲۸صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع)» به ثبت ملی رسیده است.
وی با اشاره به رسوم مردم مهمان‌نواز مشهد در ایام پایانی صفر، تصریح کرد: خطبه خوانی، زنجیر زنی، سینه زنی، پخش نذورات، دسته‌های عزاداری برخی از رسوم «آیین عزاداری ۲۸صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع)» است.

برجسته نژاد با بیان اینکه شهرداری منطقه ۷ هرساله در این ایام افتخار میزبانی و استقبال از زائران امام مهربانی‌ها را در مبادی ورودی شهر مشهد دارد، افزود: دو جاده اصلی قدیم نیشابور و فریمان(بهشت رضا(ع) ) که در ضلع شرقی شهر مشهد قرار دارد در محدوده شهرداری منطقه۷ است که به تبع آن شهرداری این منطقه هرساله به اکرام شایسته زائران تاکید ویژه داشته است و در همین راستا امسال پویش «میزبانی شایسته» که تجلی فرهنگ میزبانی است را با کمک گروه‌های مردمی راه‌اندازی کردیم.
وی افزود: تاریخچه میزبانی از زائران پیاده توسط ساکنان ولایتمدار و خونگرم منطقه۷ شهرداری، به دهها سال پیش از امروز برمی گردد؛ از این رو این پویش را با کمک فعالان اجتماعی و فرهنگی مردم این منطقه راه اندازی کردیم تا دلدادگان به ساحت امام رئوف(ع) با ثبت لحظه های زیبا و معنوی از حضور زائران و خدمت به این عزیزان در هر مکان از شهر مشهد، ارادت خود را به این امام همام نشان دهند.
گفتنی است مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۷ در خصوص نحوه اجرا و شرکت در این پویش عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش مردمی «میزبانی شایسته» می‌توانند عکس و فیلم‌های کوتاه زیر یک دقیقه خود را در صفحه شخصی‌ اینستاگرام‌شان با هشتگ #میزبانی_شایسته یا تگ‌کردن صفحه شهرداری منطقه ۷ به آدرس zone۷.mashhad@ منتشر کنند تا نامشان به عنوان شرکت کننده در این پویش ثبت شود.
ملیحه سادات ابراهیمی درباره جوایز این پویش خاطر نشان کرد: کیفیت اثر یا استفاده از هشتگ و تگ کردن صفحه شهرداری منطقه۷ با تعداد بالا از یک اکانت شخصی در کسب امتیاز موثر است و به سه نفر برتر از شرکت کنندگان جایزه‌ای به مبلغ ۵میلیون ریال اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.