سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: دهه آخر صفر امسال ۴۵۸ هزار و ۷۳۳ نفر زائر پیاده از ۲۴ استان کشور مهمان امام رضا(ع) در مشهد شدند که از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۶۶ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند.

زائران پیاده از ۲۴ استان کشور مهمان امام رضا(ع) شدند

به گزارش قدس آنلاین حسین رضایی افزود: مسن‌ترین زائر پیاده امسال را مردی ۸۹ ساله از سبزوار و جوان‌ترین زائر پیاده را طفلی ۶ ماهه از فریمان تشکیل داده بود که به همراه خانواده اش رهسپار مشهد مقدس شدند.

وی بیان کرد: زائران پیاده امسال از ۹ محور ورودی به مشهد مقدس وارد این کلانشهر شدند که دورترین مسیری که زائران طی کردند مربوط به مسافت رضوان شهر استان گیلان تا مشهد مقدس بوده است.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال ۲۲ واحد خدمت رسانی و ۳۲۰ ایستگاه صلواتی برای خدمت رسانی به زائران پیاده و سواره توسط این جمعیت در محورهای منتهی به مشهد مستقر شدند که بزرگترین این ایستگاه ها شامل ایستگاه صلواتی جواد الائمه و رباط خاکستری در محور مشهد - نیشابور، ایستگاه صلواتی میقات الرضا محور سرخس- مشهد، ایستگاه صلواتی مکتب آل محمد (ص) در محور قوچان- مشهد می شوند.

رضایی اضافه کرد: بزرگترین کاروان زائران پیاده امسال را نیز کاروان رهپویان ولایت با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زائر زن از نیشابور و کوچکترین کاروان زائران پیاده نیز مربوط به خانواده ای چهار نفره از رفسنجان استان کرمان می شدند، یک کاروان ۲ هزار و ۱۷۰ نفره نیز از زائران اهل سنت بودند.

وی اظهار داشت: امسال پیش بینی اسکان برای زائران پیاده در مشهد شامل ۱۳۰ هزار نفر بوده که ۹۳ هزار نفر زائر پیاده در این کلانشهر اسکان داده شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.