به گزارش قدس آنلاین، ماهیگیری سیاسی رسانه‌های بین‌المللی علیه فوتبال و ورزش ایران نه تنها اتفاق جدیدی نیست، بلکه همیشه این مسئله به بهانه‌های واهی صورت گرفته تا شاید با این رویکرد رسانه‌های آن سوی آب بتوانند مانع از حضور ورزشکاران ایرانی در رویدادهای بزرگی جهانی شوند.

به تازگی خبرگزاری رویترز با استناد به نامه یک NGO حقوق بشری خواستار محرومیت ایران از شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شده است. این در حالی که بر اساس مستندات موجود هیچ تخطی و تخلفی در قوانین جاری فوتبال صورت نگرفته است که نهادهای بین‌المللی با استناد به این نامه بودار فوتبال ایران را از حضور در جام جهانی محروم کنند.

بی‌گمان این روند با نزدیک شدن به رقابت‌های جام جهانی بیشتر خواهد شد، اما آنچه مهم است اینکه فوتبال ایران بر اساس قوانین و اساسنامه مورد تأیید فیفا در حال فعالیت است و هیچ بهانه‌ای برای تعلیق و محرومیت فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی وجود ندارد. رسانه‌های بین‌المللی با در نظر گرفتن محبوبیت فوتبال نزد هواداران علاقه‌مند به این رشته به دنبال فرافکنی در این حوزه هستند تا شاید با دستاویز قرار دادن یکی از علاقه‌مندی‌های ویژه عموم مردم، شائبه‌ها و ابهاماتی را در جامعه به وجود آورند، اما باید با قاطعیت گفت باوجود فرافکنی‌های موجود و جوسازی‌های گسترده، هیچ خطری فوتبال ایران و حضور در جام جهانی را تهدید نخواهد کرد.

در کنار تمام این مسائل باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که فیفا در برهه کنونی دغدغه‌های فراوانی را بابت برگزاری ایده‌آل مسابقات جام جهانی قطر دارد و قطعاً اسیر این بازی‌های تبلیغاتی بعضاً سیاسی نخواهد شد؛ چون ساز و کار فیفا و جایگاهش نزد اعضای کنگره این فدراسیون جهانی با چنین اتفاقاتی به کلی زیر سؤال خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.