استاندار خراسان رضوی گفت: باید مسائل هر بخش برجسته و با نگاه مساله محوری مشخص باشد و از طریق حاکمیت معرفی شود و شرکتهای دانش بنیان ایده های خود را برای حل این مسائل ارائه کنند.

استاندار خراسان رضوی: شرکتهای دانش بنیان ایده‌های خود را برای حل مسائل ارائه کنند

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در پنجاه و سومین جلسه قرارگاه اشتغال دانش بنیان خراسان رضوی افزود: ظرفیت تشکیلاتی در ارتباط با موضوع دانش بنیانها به عنوان قرارگاه و توسط پردیس‌های دانش بنیان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد تشکیلات، سازماندهی مهم است تا بتوانند همه ظرفیت های حوزه دانش بنیان را با کمک حوزه های فناوری سامان دهی کنند تا هسته های فناوری در قالب قرارگاه، هدایت و مدیریت شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: رسالت قرارگاه، ارتباط با مجموعه ها با هدف تعیین و همچنین تبیین همه بخش های مرتبط با حوزه دانش بنیان که مشغول فعالیت هستند تعریف عملی پیدا می‌کند و برای این موضوع باید ضمن مشخص شدن سازمان حامی، تشکیلات متولی، بنگاه اقتصادی نقش آفرین و شرکتهای دانش بنیان با هم متصل باشند.

نظری افزود: سرمایه نیروی انسانی و همچنین مالی در خراسان رضوی به خوبی وجود دارد که در پردیس های تخصصی مربوطه باید به کار گرفته شود که در نشست های توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: تهیه فهرست مسائل باعث جهت دهی خراسان رضوی می‌شود و ایده‌های انتخاب شده باید در قرارگاه تخصصی به تصویب برسد و در نهایت قابلیت نظارت و پیگیری وجود داشته باشد.

فلسفه وجود قرارگاه، حل مسائل است

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم گفت: توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان این استان در هفت عرصه و پردیس در حال اجراست.

مسعود میرزایی شهرابی افزود: برآیند نشست با فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌ها منجر به احصای چالش ها شد که به عنوان نمونه در حوزه کشاورزی و تا سال ۱۴۰۴ ، ۶۰ هسته و واحد فناور و دانش بنیان باید به دست آید.

وی ادامه داد:توسعه و راه اندازی مراکز رشد در شهرستان ها از جمله اقدامات در حال اجراست و یکی از اقدامات انجام شده، ایجاد فرهنگ سازی دانش بنیان است که متاسفانه در دستگاههای دولتی این اتفاق با جدیت وجود ندارد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ادبیات حوزه دانش بنیان و فرهنگ سازی این حوزه باید ایجاد شود زیرا بسیاری از مجموعه‌ها با این حوزه آشنایی ندارند و این در حالی است که برخی فعالیت های حوزه ict در سطح کشور فعال و معرفی شده است ولی دستگاه‌های اجرایی استان ما از آن بی اطلاع هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.