رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال ۶ وقف جدید به ثبت رسیده و همین میزان نیز از قبل موجود، اما چون به ثبت نرسیده بود، شناسایی و کارهای قانونی آن انجام شد.

 ثبت ۶ وقف جدید در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جعفر نواییان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی این شهرستان بالغ بر صد میلیارد ریال به این اداره بدهی دارند و این میزان بدهی اعم از "پذیره و اجاره" است.

وی تصریح کرد: بنای ما بر نرمش و مدارا است و چون بنا نیست برای هیچ دستگاهی پرونده قضایی تشکیل بدهیم، شایسته است زودتر خودشان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۶ وقف جدید به ثبت رسیده، افزود: این میزان از قبل وجود داشته است اما چون به ثبت نرسیده بود، شناسایی و کارهای قانونی آن انجام شد.

حجت الاسلام نواییان افزود: با احتساب وقف‌های جدید، اکنون نزدیک به ۲ هزار وقف و بالغ بر پنج هزار رقبه در تربت‌حیدریه وجود دارد.

وی با اشاره به اهداف طرح ملی قرار دوازدهم گفت: طرح در راستای ترویج فرهنگ ارایه خدمات اجتماعی به نیابت از امام زمان(عج)، روز دوازدهم هر ماه همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور با هدف ترویج معارف مهدوی و انتشار یاد و نام امام عصر(عج) از اسفند پارسال آغاز شده است.

حجت الاسلام نواییان با بیان اینکه قرار دوازدهم طرحی با امکان مشارکت مردم برای ارایه خدمات اجتماعی به محرومان است، افزود: این طرح در پی آن است تا زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی و مواسات، مومنان و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر (عج) سوق دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.