مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت ۶۸۴۹ موقوفه در استان خبرداد.

درآمد ۲۷.۲ میلیارد تومانی اوقاف آذربایجان غربی در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ناصر جوانبخت ۱۱ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تاکنون ۶۸۴۹ موقوفه در سامانه موقوفات استان ثبت شده که از این تعداد ۱۶۵۳ منفعتی و ۵۱۹۶ مورد از موقوفات انتفاعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۵۳۸ رقبه در استان ثبت شده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۶۸ رقبه متصرفه و ۴۴۴۸ رقبه غیر متصرفه است.

حجت الاسلام جوانبخت بااشاره به درآمد موقوفات استان گفت: در سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان درآمد موقوفات استان طی سال گذشته بوده و درامد ۷ ماهه سال جاری، ۲۷ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: طی یکسال گذشته هفته وقف ۲۵ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان بود.

وی بااشاره به برپایی موکب واقفان خیراندیش در مرزمهران و تمرچین تصریح کرد: در ایام اربعین ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم (۷۵ هزار پرس در مرز مهران و ۳۵ هزار پرس در مرز تمرچین) با هزینه کرد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان توزیع شد.

حجت الاسلام جوانبخت بااشاره به توزیع بسته معیشتی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال ۱۶۵۰ بسته معیشتی با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان توزیع شد، همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۷۴ پک تحصیلی بین دانش اموزان نیازمند در استان توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی افزود: در ایندوره از مسابقات ۵۰۰ نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر (۱۵٠ نفر مرد، ۵۰ نفر زن) راه یافتند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.