یک موسسه مطالعاتی آمریکایی که در زمینه جنگ فعالیت میکند ادعا کرد که ارتش روسیه اولین حملات به منطقه کی‌یف پایتخت اوکراین را با استفاده از پهپادهای ایرانی انجام داده است.

اولین حملات روسیه به منطقه کی‌یف با پهپاد ایرانی

به گزارش سرویس بین الملل قدس آنلاین، موسسه مطالعات جنگ (ISW) که یک اندیشکده آمریکایی است و بنا بر ادعای خود، شناخت آگاهانه ای از امور نظامی را بر اساس تحقیقات و تحلیل قابل اعتماد ترویج می کند، ادعایی را مطرح کرده که در محافل رسانه ای بین المللی باعث تبادل نظر و واکنش شده است. این اندیشکده آمریکایی مدعی شده است که نیروهای مسلح روسیه اولین حمله از ماه ژوئن را به منطقه کی‌یف پایتخت اوکراین با استفاده از پهپاد شاهد-136 ایرانی انجام داده اند. در ادامه گزارش تحلیلی این اندیشکده آمده است که نیروهای اوکراینی به عملیات ضدتهاجمی در جهت خارکی‌یف ادامه می دهند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اقداماتی را برای ایجاد کنترل کامل روسیه بر نیروگاه هسته ای زاپروژیه (ZNPP) انجام داده و نیروهای مسلح روسیه اولین حمله از ماه ژوئن را به منطقه کی‌یف با استفاده از پهپاد شاهد-136 انجام دادند.

اولین حملات روسیه به منطقه کی‌یف با پهپاد ایرانی

نیروهای اوکراینی در شمال منطقه خرسون در حال تجدید قوا هستند. در ادامه پیش روی های ارتش روسیه، نیروهای ارتش این کشور به عملیات تهاجمی خود در منطقه دونتسک ادامه دادند. همچنین در ادامه این گزارش بیان شده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قوانینی را در مورد پذیرش سرزمین های جدید به روسیه امضا کرده است.

اولین حملات روسیه به منطقه کی‌یف با پهپاد ایرانی

اولین حملات روسیه به منطقه کی‌یف با پهپاد ایرانی

پس از سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی، رسانه های غربی و ارتش اوکراین ادعا کرد که پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین عملیاتی شده اند که این ادعا بارها توسط مسئولان جمهوری اسلامی ازجمله سخنگوی وزارت امور خارجه تکذیب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.