هفتمین فینال مشترک تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب برگزار می‌شود.

هفتمین جدال یوزها و سامورایی‌ها در فینال فوتسال آسیا؛ همه‌چیز به نفع ایران

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتسال کشورمان با هدایت وحید شمسایی و با یک تغییر نسل پا به میدان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ کویت گذاشت و از همان مرحله گروهی با بردهای پرگل کار را شروع کرد. تیم ایران از همان ابتدا نشان داد که انگیزهای بسیار فراوانی برای به دست آوردن سیزدهمین قهرمانی خود در قاره کهن دارد. به همین خاطر در مرحله گروهی به هیچ تیمی رحم نکرد و به ترتیب توانست اندونزی، چین‌تایپه و لبنان را با اقتدار شکست دهد.

حاصل کار شاگردان شمسایی در مرحله گروهی، صعود با ۹ امتیاز و با ۲۴ گل زده و تنها یک گل خورده بود. حالا ایرانی‌ها باید در مرحله یک چهارم به مصاف ویتنام می‌رفتند. آن‌ها موفق شدن این تیم را هم با ۸ گل شکست دهند و خود را به نیمه نهایی برسانند.

ایران در نیمه نهایی باید تایلند را از پیش رو برمی داشت. تایلندی که گفته می‌شد می‌تواند سد محکمی برای ایران باشد، در همان ابتدا اسیر تکنیک ناب فوتسال ایران شد و نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد. حالا ایران با پیروزی برابر تایلند خود را در فینال جام ملت‌های آسیا می‌بیند.

هفتمین جدال یوزها و سامورایی‌ها در فینال فوتسال آسیا؛ همه‌چیز به نفع ایران

در طرف دیگر این فینال، سامورایی‌ها که سنتی‌ترین رقیب ایران در آسیا به شمار می‌روند،‌ قرار دارند. آن‌ها در همان ابتدای جام شوکه شدند و با نتیجه دو بر یک از عربستان شکست خوردند. ژاپن بعد از شکست برابر عربستان توانست کره جنوبی را شکست دهد و در بازی آخر مرحله گروهی باید تیم ویتنام را شکست می داد تا بتواند به عنوان تیم نخست صعود کند.

البته بازی آن‌ها برابر ویتنام گره خورده بود؛ اما ‌در نهایت موفق شدند این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند و به عنوان تیم نخست گروه خود صعود کنند. ژاپن در یک چهارم باید به مصاف اندونزی می‌رفت. ‌آن‌ها که فکر می‌کردند کار راحتی برابر اندونزی دارند، اسیر بازی تاکتیکی شاگردان محمد هاشم‌زاده شدند و نتوانستند در این دیدار هم اقتدار خود را نشان دهند. هرچند ژاپن در نهایت توانست این تیم را با نتیجه سه بر دو شکست دهد، اما این پیروزی سخت نشان داد که ژاپن اقتدار گذشته را ندارد.

این تیم در نیمه نهایی کار بسیار سختی داشت و باید ازبکستان را از پیش رو بر می‌داشت. اکثر کارشناسان تیم ازبکستان را قدرتمندتر از ژاپن می‌دانستند؛ اما در نهایت این سامورایی‌ها بودند که موفق شدند حریف خود را با نتیجه دو بر یک شکست داده و به فینال آسیا صعود کنند.

هفتمین جدال یوزها و سامورایی‌ها در فینال فوتسال آسیا؛ همه‌چیز به نفع ایران

مسیر دو تیم ایران و ژاپن برای رسیدن به فینال به وضوح نشان می‌دهد که ایران به مراتب قدرتمندتر است. این دو تیم در این مسیر دو حریف مشترک به نام‌های اندونزی و ویتنام داشتند و نتایج نشان می‌دهد که بردن این دو تیم هرچقدر برای ایران کار راحتی بوده، برعکس برای ژاپن بسیار سخت و دشوار رقم خورده است.

البته بازی فینال‌ همیشه حساسیت‌های خودش را دارد و این دو رقیب سنتی به طور متقابل می‌دانند که کار سختی برای رسیدن به جام دارند. این فینال هفتمین فینال مشترک این دو تیم است و نتایج ۶ فینال قبلی به شرح زیر است:

ایران ۶ - ۰ ژاپن / سال ۲۰۰۲

ایران ۶ - ۴ ژاپن / سال ۲۰۰۳

ایران ۵ - ۳ ژاپن / سال ۲۰۰۴

ایران ۲ - ۰ ژاپن / سال ۲۰۰۵

ایران ۴ - ۱ ژاپن / سال ۲۰۰۷

ایران ۲ - ۲ ژاپن(ژاپن در ضربات پنالتی ایران را شکست داد) / سال ۲۰۱۴

ایران ۴ - ۰ ژاپن / سال ۲۰۱۸

نتایج فینال‌های گذشته این دو تیم نشان می‌دهد که ایران همیشه دست پیش را داشته و حالا نیز انتظار می‌رود که ایران بتواند با اقتدار ژاپن را شکست داده و به سیزدهمین قهرمانی خود در آسیا برسد.

دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ امشب(شنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.