فیلم مستند «حبیب الله صادقی» برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» آماده می‌شود.

مستند حبیب‌الله صادقی متقاضی سینما حقیقت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم مستند حبیب الله صادقی به کارگردانی محمدصالح حجت الاسلامی و تهیه کنندگی حسین نشاطی در مرکز هنری و رسانه ای سلوک حوزه هنری تولید شده است.

این فیلم مستند با حضور نزدیک به بیست چهره مطرح هنری، به مرور ابعاد هنری و فعالیت های هنرمند مطرح دهه‌های اخیر کشور و انقلاب پرداخته است.

این اثر با پایان فیلمبرداری و انجام امور فنی نهایی، برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، «سینماحقیقت» آماده شده و در صورت پذیرش، اولین نمایش خود را در این جشنواره تجربه خواهد کرد.

حبیب الله صادقی هنرمند عرصه هنرهای تجسمی بود که از سن هشت سالگی کار نقاشی را آغاز کرده بود. این هنرمند که در حوزه‌های کاریکاتور و گرافیک نیز فعال بود، پنجم مرداد ماه ۱۴۰۰ به دلیل عارضه‌ی قلبی دار فانی را وداع گفت.

حبیب‌الله صادقی در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.
وی نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقهٔ وافرش به نقاشی برای همگان روشن شد. در کنار نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.