جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است، گفت: طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضا کاهش یافته و یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است.

 سردار فرحی: صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته ۳ برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست تخصصی مشترک کمیته عالی بهره‌وری وزارت دفاع و سازمان ملی بهره‌وری گفت: بحث توسعه فناوری در وزارت دفاع به عنوان یک موضوع اولویت‌دار همواره مطرح است چرا که چرخه عمر فناوری به سرعت می‌گذرد و مدام در حال جابه‌جایی و تغییر است و بر این اساس ضروری است برای حرکت رو به جلو و همچنین عقب نماندن از این قافله به فرایند توسعه فناوری توجه ویژه داشت و از ترکیب سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار مناسب، شرایط مطلوب و رو به توسعه‌ای ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه رویکردهای پیشرفت در دنیای کنونی از بازه بلندمدت به سمت راهبردهای کوتاه‌مدت رفته است گفت: توسعه فناوری باید با چرخش مناسب انجام شود که متناسب با رشد تکنولوژی در دنیا و حتی فراتر از سایرین پیش رویم و این موضوع نیاز به راهبرد و استراتژی کاربردی و عملیاتی در سه سطح سخت‌افزار و زیرساخت‌ها، نرم‌افزار و نیروی انسانی دارد.

فرحی با بیان اینکه در دام پیروزی نباید گرفتار شویم چرا که بحث رشد و توسعه انتها ندارد گفت: امروز برتری خفیف و یک عقب ماندگی کوتاه باعث برد و شکست در عرصه رقابتی می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه صادرات وزارت دفاع نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است تأکید کرد: همزمان با تحقق این موضوع در عرصه صادرات، طی سه سال گذشته قیمت محصولات دفاعی ثابت مانده و بعضا کاهش یافته و یا برخلاف تورم رشد چندانی نداشته است و این اتفاق به دلیل کاهش شدید هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در وزارت دفاع صورت گرفته است.

فرحی با بیان اینکه وزارت دفاع با هفت هزار شرکت خصوصی و هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری است گفت: به دنبال کاهش هزینه، اصلاح فرایندها، توسعه فناوری و شبکه همکاران وزارت دفاع توسعه یافت و در حالا حاضر سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی با این شرکت‌ها داریم که همه این موارد در راستای اصلاح فرایند و افزایش بهره‌وری است.

وی نیروی انسانی را اتصال ارگانیک سازمان یافته میان بهره‌وری و نوآوری عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰ سال پیش گام اول نوآوری دفاعی مصوب شد و در طی این سال‌ها به شدت عمق پیدا کرد و امروز توسعه فناوری‌های گلوگاهی، رصد فناوری‌ها، آینده‌پژوهی، غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن در نظام نوآوری جدید لحاظ شده است.

وی توسعه صادرات را از شاخص‌های اصلی ارزیابی بهره‌وری خواند و سه برابر شدن صادرات را نشان از مسیر درست وزارت دفاع در امر بهره‌وری دانست و تأکید کرد: امروز بیش از ۴۰۰‌ دفتر طراحی داریم که در این رقم در حال افزایش است.

میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری نیز در این مراسم گفت: شعار دولت، دولت مردمی است؛ دولت سیزدهم یکی از اهداف جدی خود را دولت مردمی و رشد و پیشرفت بر اساس آن قرار داده است. دولت سیزدهم بنا دارد رشد اقتصادی ۸درصد را محقق کند و تصمیم دارد۳/۵ درصد از محل بهره‌وری انجام شود.

وی افزود: بهره‌وری یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی است که با دو مولفه تدبیر و نوآوری محقق خواهد شد.

پایان پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.