۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 820274

قیمت نفت پس از ۵ روز افزایش، در معاملات امروز در یک روند کاهشی، بشکه‌ای ۹۷.۶۳ دلار فروخته شد.

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، پس از اینکه گزارشی از کندی فعالیت‌های اقتصادی در چین، بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت منتشر شد، بار دیگر نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا در جهان شعله ور شد و قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت و روند افزایشی ۵ روزه قیمت‌ها گسسته شد، زیرا سرمایه‌گذاران از افزایش‌های اخیر قیمت نفت شروع به برداشت سود کردند.

هر بشکه نفت برنت با ۲۹ سنت کاهش ۹۷.۶۳ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با کاهش ۲۳ سنتی به بشکه ای ۹۲.۴۱ دلار رسید.

آمارها روز شنبه نشان داد، فعالیت های خدماتی در چین در ماه سپتامبر برای نخستین بار در ۴ ماه گذشته کاهش یافته است زیرا محدودیت های کرونایی به تقاضا و اعتماد تجاری آسیب زده است.

رکود اقتصادی در چین که بزرگ ترین مصرف کننده نفت پس از آمریکاست، به نگرانی های فزاینده در مورد رکود جهانی احتمالی که ناشی از افزایش نرخ بهره توسط بانک‌ های مرکزی متعدد در سطح جهان برای مبارزه با تورم بالاست، دامن زده است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «نفت از سه جهت، ضعف اقتصادی چین، تشدید سیاست های پولی آمریکا و مداخله تولید بایدن با آزادسازی ذخایر راهبردی، آسیب خواهد دید.»

اینس به احتمال آزادسازی بیشتر از ذخایر راهبردی آمریکا در ماه آینده در واکنش به تصمیم هفته گذشته اوپک پلاس اشاره کرد.

کشورهای عضو اوپک و همپیمانانش موسوم به اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفتند تا میزان تولید خود را روزانه ۲ میلیون بشکه در ماه نوامبر کاهش دهند.

نفت برنت و نفت آمریکا WTI پس از اعلام این کاهش بیشترین افزایش هفتگی از ماه مارس را ثبت کردند. این کاهش تولید اوپک پلاس پیش از اجرای تحریم نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت و بازار را بیش از این با کمبود عرضه مواجه خواهد کرد.

تحریم های نفتی و محصولات نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه به ترتیب در ماه های دسامبر و فوریه اجرایی خواهد شد. تحلیلگران ING در یادداشتی نوشتند: «این کاهش قطعا افزایشی است.»

«با این حال، بدیهی است که هنوز بسیاری از ابهامات دیگر در بازار وجود دارد، از جمله چگونگی عرضه نفت روسیه به دلیل ممنوعیت نفت اتحادیه اروپا و سقف قیمتی گروه ۷ و همچنین چشم انداز تقاضا.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.