۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ بود که رهبر معظم انقلاب در سفری ۸ روزه به خراسان شمالی «دیار گنجینه فرهنگ‌ها و قومیت‌ها» آمدند تا این روز و این سفر به نقطه عطفی در تاریخ توسعه این خطه تبدیل شود.

پیشرفت ۹۳ درصدی پروژه های سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، این سفر، علاوه بر برکات معنوی که برای مردم این استان داشت، با برکات عمرانی بسیاری نیز همراه بود که همچنان نیز ادامه دارد و اعتبارات آن سال به سال به روز می شود تا در نهایت، تمام مصوبات آن به اتمام برسد.

پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی پروژه های سفر رهبری به خراسان شمالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به ۹۳ درصد رسیده است.

مرتضی بهزادفر به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی درباره وضعیت مصوبات این سفر پر خیر و برکت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند که در این سفر ۸ روزه، مصوباتی برای جبران محرومیت ها و عقب ماندگی های این خطه به تصویب رسید که روند شکوفایی و توسعه استان را آغاز کرد و سبب هموارتر شدن این مسیر شد.

وی با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی با ۲۲۸ مصوبه و ایجاد ۱۶۳۵ پروژه همراه بود، ادامه داد: تا کنون ۸۰ درصد پروژه ها به تعداد بالغ بر ۱۳۰۰ پروژه به بهره برداری رسیده است.

بهزادفر میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های این سفر را ۹۳ درصد دانست و بیان کرد: اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان، ۵۰۷ میلیارد تومان بود که تا کنون ۱۴۰۰ میلیارد تومان (بیش از ۲.۷ برابر) اختصاص یافته است که با مجموع اعتبارات ملی و تامین شده استانی، عملکرد کل اعتبارات به ۲۱۵۷ میلیارد تومان می رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اعتبارات عمرانی این سفر، ۱۷۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل مابقی پروژه ها نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است. همچنین در این سفر تسهیلات بانکی نیز به میزان ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.