فرمانده انتظامی کردکوی گفت: متأسفانه شهرستان کردکوی از لحاظ آسیب طلاق جزو شهرستان‌های اول استان شده است.

زنگ خطر آسیب طلاق در کردکوی به صدا درآمد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ امیر باقری اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، تماس‌های مردم کردکوی با تلفن ۱۱۰ پلیس با افزایش ۱۵ درصدی همراه بود و ۶ هزار و ۴۰۰ مورد تماس عملیاتی انجام شده و این مسئله نشان‌دهنده افزایش رغبت مردم و اعتماد آنان به پلیس است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ مورد حکم جلب در بخش‌های مختلف صادر شده که در راستای احقاق حق مردم بوده است، بیان کرد: افزایش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی نشانه افزایش آسیب‌ها است و می‌طلبد این مهم به‌صورت عمقی و ریشه‌دار بررسی شود.

فرمانده انتظامی کردکوی با تأکید بر اینکه شهرستان کردکوی از لحاظ آسیب طلاق جزو شهرستان‌های اول استان شده است، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۰ مورد استرداد جهیزیه انجام شده بود که نشانه از هم‌پاشیدگی ۱۰۰ زندگی مشترک و آسیب به فرزندان این خانواده‌ها است.

باقری با بیان اینکه بررسی اغتشاشات و حوادث اخیر نشان می‌دهد قشر جوان و نوجوان حاصل زندگی طلاق آسیب بیشتری دیده‌اند، خاطرنشان کرد: باید برای نوجوانان و جوانان مجازات جایگزین حبس مانند کتابخوانی، مشارکت در ساخت‌وساز و غیره در نظر گرفته شود چراکه با شاغل شدن آنها میزان آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

وی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی مشاوره در سطح شهر کردکوی خبر داد و گفت: از ۸۰۰ پرونده‌ای که به واحد مشاوره ارجاع شده ۷۵ درصد آن منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی کردکوی از مواد مخدر و شرب خمر به‌عنوان دو فاکتور بسیار آسیب‌زا یاد کرد و گفت: امنیت پایدار حاکم در شهرستان کردکوی، با همراهی و مشارکت مطلوب مردم اتفاق افتاده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده