مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با بهره برداری از ۱۳ واحد تولیدی صنایع تبدیلی استان در نیمه نخست امسال، ۳۲ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی استان اضافه شد.

افزایش ۳۲ هزار تنی ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، حمزه عباسی پور مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه با بهره برداری از ۱۳ واحد تولیدی صنایع تبدیلی استان در نیمه نخست امسال، ۳۲ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی استان اضافه شد، اظهار کرد: این آمار سه برابر مدت مشابه سال گذشته است. برای راه اندازی این واحدهای تولیدی ۵۰ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: توسعه صنایع تولیدی نقشی مهم در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد و با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی ۲۲۸ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید در این واحدها ۳۲ هزار تن و میزان جذب ماده خام کشاورزی نیز ۴۵هزار و ۸۰۰ تن است، ادامه داد: با راه اندازی این واحدهای تولیدی ظرفیت صنایع فرآوری و تکمیلی بخش کشاورزی از ۶۴۰ به ۶۷۲ هزار تن افزایش یافته است.

این مقام مسئول یادآور شد: زمینه فعالیت طرح‌های به بهره برداری رسیده بسته بندی خرما و رطب، عمل آوری و فرآوری آبزیان، سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و رب گوجه فرنگی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.