سگولن رویال، نامزد سابق پست ریاست‌جمهوری فرانسه، مقامات اروپایی را به وادادگی در برابر سیاست های آمریکایی ها متهم کرد

آزادی بیان در فرانسه وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سگولن رویال، نامزد سابق پست ریاست‌جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی اسرائیلی i24news بیان کرد اروپا موقعیت بی‌طرفی خود را از دست داده است و فرانسه هم برای دفاع از خود و منافعش تلاشی نکرده و مجبور است به سیاست ایالات متحده و ناتو در خصوص اوکراین بپیوندد.

به‌عقیده این سیاستمدار، اگر پاریس آزادی بیان در عرصه بین‌المللی داشت، با توجه به روابطش با مسکو و کی‌یف می‌توانست از بروز درگیری در اوکراین جلوگیری کند. وی افزود: "ولی فرانسه مجبور شد به ایالات متحده بپیوندد که ذی‌نفع اصلی در این درگیری است."

رویال اضافه کرد: اروپا بی طرفی خود را از دست داده است، فرانسه قدرت دفاعی خود را نساخته و مجبور است به آمریکا و ناتو وابسته باشد؛ در حالی که اگر قدرت دفاعی خود را ساخته بود، می توانست روی این خط «غیر متعهد» بماند. این سیاست فرانسه از زمان ژنرال دوگل بوده است. این امر می تواند روسیه را مجبور کند که در داخل مرزهای خود بماند و به مرزهای تحت توافقنامه مینسک احترام بگذارد، اما فرانسه مجبور شد در کنار ایالات متحده که اولین ذینفع این جنگ است، بنشیند. امروز مردمی را می بینید که در سرتاسر اروپا قیام می کنند و می گویند که جنگ باید متوقف شود. با مشکلاتی که ما داریم، می‌دانید که تأثیر این جنگ بر همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی چیست.

نامزد پیشین پست ریاست جمهوری فرانسه افزود: من شوکه شده ام که پارلمان ها در تصمیماتی که در اروپا گرفته می شود دخالت نمی کنند و در واقع خانم فون در لاین امروز دبیر مطبوعاتی ناتو است، زیرا او به شدت به خط ناتو پایبند است و حتی می توانم بگویم که هیچ تفاوتی بین آنچه او می گوید با پنتاگون و سیا وجود ندارد. کلمات او در ایالات متحده آمریکا نوشته و کنترل می شود.

روز گذشته، یکشنبه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که صلح در اوکراین تنها با شروط کی‌یف امکان‌پذیر خواهد بود. رهبر فرانسه یادآور شد که ادامه گفتگو با روسیه و اوکراین بسیار بااهمیت است. به‌نظر او باید زمانی فرا برسد که هر دو طرف آمادگی نشستن پای میز مذاکره را داشته باشند.

خبرنگار: علی اکبری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.