مرتضی رزاق کریمی مستندساز و سینماگر باسابقه در حاشیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران یک جریان فرهنگی است که مسائل و مشکلات حاشیه‌ای نباید این جریان فرهنگی ریشه‌دار را متوقف کند و از مسیر خود دور کند.

رزاق‌کریمی: آینده سینما از آن فیلم کوتاه است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی رزاق کریمی، تهیه‌کننده، مدیر تولید و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: این رویداد یکی از معتبرترین جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سینمایی است و نه تنها در ایران که در منطقه و جهان نیز جایگاه معتبری دارد و این موفقیت جشنواره حاصل تلاش فیلمسازان عزیزمان است.

وی افزود: امسال این جشنواره سی‌ونهمین دوره را می‌گذراند و افرادی که از دوره نخست این جشنواره حضور داشتند، امروز فیلمسازانی هستند که در این چهل و خرده‌ای سال کار کرده‌، فیلم ساخته‌اند و تعدادی از آنها افتخارات جهانی کسب کرده‌اند. بنابراین باید قدر این جشنواره را بدانیم که میراث چند نسل از فیلمسازان است البته دبیران و مدیران و برگزارکنندگانی هستند که در این راه زحمات زیادی کشیده‌اند و باید از آنها یاد کنیم؛ اگر آنها نبودند جشنواره به دوره حاضر نمی‌رسید. جشنواره فیلم کوتاه تهران یک جریان فرهنگی است که مسائل و مشکلات حاشیه‌ای نباید این جریان فرهنگی ریشه‌دار را متوقف کند و از مسیر خود دور کند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «حس پنهان» با اشاره به آثار حاضر در جشنواره این دوره گفت: امسال هم تعدادی از فیلم‌های جشنواره را دیدم و اطلاعات آن‌ها را پیگیری کردم، جالب است از نسل‌های مختلف در این جشنواره حضور دارند و برخی از آن‌ها فیلم‌هایی هستند که قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و می‌توانند برای سینمای ایران مسیرهای تازه‌ای راباز کنند؛ این خاصیت فیلم کوتاه است. فیلم کوتاه می‌تواند برای سینمای بلند آینده‌ساز باشد و مسیرهای تازه‌ای باز کند. امسال هم در جشنواره فیلم‌هایی حضور دارند که به لحاظ بدیع بودن و ساختار، متفاوت است و برخی به لحاظ محتوا قابل تامل است و این قابلیت را دارند که چند بار دیده شوند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ژانر در فیلمسازی به ویژه فیلم کوتاه گفت: ژانر مسئله مهمی است که حتی می‌تواند برای سینمای داستانی بلند ما راهگشا باشد. خوب است که توجه به ژانر از فیلم کوتاه شروع شود و در سرنوشت سینما تاثیرگذار باشد. شاید دوره‌های گذشته در مورد ژانر غفلت شده اما اخیرا این غفلت به طور جدی مورد توجه واقع شده و این موضوع برای سینمای کوتاه و بلند ما بسیار مهم است. در سیاست‌های انجمن سینمای جوانان ایران هم بحث ژانر در تولیدات مورد توجه است و من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم. بدون ژانر سینمای ما ممکن است رشد مقطعی داشته باشد اما رشد فیلمسازی در ژانر می‌تواند قاعده‌مند و ضابطه‌مند باشد. برای فیلمسازان با استعداد در عرصه فیلم کوتاه آرزوی موفقیت می‌کنم؛ آینده سینما متعلق به فیلم کوتاه است و فیلم کوتاه در همه شاخه‌ها می‌تواند پیشتاز باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.