کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز به طور موقت از ناپایداری‌های جوی کاسته می شود اما از اواخر وقت با نفوذ جریانات شمالی علاوه بر افزایش شدت وزش باد و افزایش ابرناکی، به تدریج وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

بارش‌های رگباری، تگرگ و افزایش شدت وزش باد خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، آذر رضایی‌پور افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، ایجاد روان‌آب و آب گرفتگی در برخی از نقاط استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست لذا توصیه می‌شود هم استانی‌ها از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: دمای هوا در استان خراسان رضوی طی فردا سه‌شنبه و پس فردا روند کاهشی دارد لذا کشاورزان و کسانی که تولیداتشان در رابطه با نوسانات دمایی است حتما تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا متحمل خسارت نشوند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد با سه درجه افزایش به ۲۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد بدون تغییر نسبت به دیروز به ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

رضایی‌پور افزود: فریمان با کمینه دمای هوای ۶ درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که از دیروز استان تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی به شکل بارش‌های رگباری و وزش باد به نسبت شدید قرار گرفته است گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۶ شهرستان استان اعلام بارندگی دریافت شده است که بیشترین بارندگی از شهرستان قوچان با حدود ۷.۸ دهم میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان کلات با حدود ۳.۳ دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

رضایی پور افزود: روز گذشته از شهرستان مشهد حدود یک دهم میلیمتر بارش، ثبت و گزارش شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.