عربستان به مقامات آمریکایی هشدار داده که اگر قانونی در کنگره علیه اوپک تصویب شود، اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را خواهد فروخت.

تهدید آمریکا از سوی ریاض با سلاح فروش اوراق قرضه

به گزارش قدس آنلاین، در بحبوحه تنش در روابط ریاض و واشنگتن که تازه‌ترین آن تصمیم عربستان سعودی و کشورهای گروه اوپک پلاس برای کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت در روز بود، عربستان هشدار داد که ممکن است از شر اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، خلاص شود.

بر اساس آنچه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع منتشر کرده است، مقامات سعودی به طور محرمانه اعلام کرده‌اند که اگر کنگره آمریکا قانونی را علیه اوپک تصویب کند، عربستان می‌تواند اوراق خزانه‌داری آمریکا را که در اختیار دارد، بفروشد.

به نوشته این روزنامه، این هشدار عربستان، یکی از گزینه‌های رادیکال روی میز در مورد ارزیابی مجدد روابط عربستان و آمریکا است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود آورده است: سعودی‌ها می‌دانند که نمی توانند یک شبه جایگزینی را برای ایالات متحده به عنوان یک شریک امنیتی پیدا کنند.

این منابع افزودند: مقامات ریاض با اندیشکده‌ها و مقامات آمریکایی دیدار کردند و گفتند که واشینگتن میزان کمک عربستان سعودی به اوکراین را دست کم گرفته و سعودی‌ها از واکنش آمریکا به تصمیم اوپک پلاس شوکه شدند.

بر اساس داده‌های خزانه داری ایالات متحده، دارایی عربستان از اوراق قرضه و اسناد خزانه داری آمریکا در آگوست گذشته بالغ بر ۱۲۲.۱ میلیارد دلار بود و برای مقایسه، ریاض در ابتدای سال جاری ۱۱۹.۲ میلیارد دلار از این اوراق قرضه را در اختیار داشت.

بر اساس این داده‌ها، عربستان سعودی در فهرست بزرگترین کشورهای صاحب اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در رتبه شانزدهم قرار دارد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.