مجری کشت گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲ هزار تن زعفران از زمین‌های کشاورزی این استان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

۲ هزار تن زعفران در چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یزدان احمدزاده در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم‌اکنون ۲۵۰ هکتار زمین کشاورزی در این استان به کشت زعفران اختصاص دارد.

وی میانگین برداشت زعفران از هر هکتار زمین کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را ۷ تا ۸ کیلوگرم دانست و افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۲ هزار تن زعفران از زمین‌های کشاورزی این استان برداشت می‌شود.

احمدزاده به شرایط به تغییر اقلیم کشور و لزوم تغییر الگوی کشت اشاره و تصریح کرد: در همین راستا توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی برای کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بالا بودن ارتفاع این استان از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب باعث شده تا بتوان کشت زعفران در استان را توسعه داد.

مجری کشت گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ماده مؤثره زعفران تولیدی در این استان را بالاتر و رنگ، طعم و عطر آن را بهتر اعلام و تأکید کرد: زعفران یک گیاه اقتصادی با اشتغال‌زایی بالا است.

وی اظهار داشت: برداشت زعفران در چهارمحال و بختیاری از اواخر مهرماه تا اوایل آذرماه انجام می‌شود و زعفران تولیدی در این استان در ۴ گروه نگین یا سرگل، پوشال، دسته و کنج یا ریشه دسته‌بندی و تقسیم می‌شود.

احمدزاده به صادرات زعفران تولیدی چهارمحال و بختیاری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و استان‌های دیگر کشور اشاره و تأکید کرد: کشت زعفران در تابستان نیاز به آب ندارد اما باید در پاییز و اواخر اسفندماه یا ابتدای بهار آبیاری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.