امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه کاپیتولاسیون موجب مصونیت قضایی آمریکا در ایران می‌شد که این تحقیر یک ملت بود، گفت: اعتراض امام راحل به لایحه نکبت‌بار کاپیتولاسیون نشان‌دهنده جایگاه عزت در اندیشه انقلاب اسلامی است.

اعتراض امام راحل به کاپیتولاسیون بیان‌گر جایگاه عزت در اندیشه‌های انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب با اشاره به سالروز افشاگری امام خمینی (ره) در مورد موضوع کاپیتولاسیون، اظهار کرد: کاپیتولاسیون موجب مصونیت قضایی آمریکا در ایران می‌شد که این تحقیر یک ملت بود.

وی عنوان کرد: اعتراض امام راحل به لایحه نکبت‌بار کاپیتولاسیون در ۴ آبان ۱۳۴۳ به عنوان اولین مناسبت برای تبعید امام راحل نشان‌دهنده جایگاه عزت در اندیشه انقلاب اسلامی بوده است.

این کارشناس دینی با توضیح این مطلب که در حال حاضر نیز آمریکا با ایجاد پایگاه‌های نظامی در کشورهای مختلف به کاپیتولاسیون ادامه می‌دهد، تاکید کرد: آمریکایی‌ها از پایگاه‌های نظامی خود برای جاسوسی و حفاظت از منافع خود استفاده می‌کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آمریکا در ۳۹ کشور از جمله آلمان، ژاپن، ترکیه، کره‌جنوبی و کشورهای آمریکای‌جنوبی پایگاه نظامی دارد، اضافه کرد: به عنوان نمونه وجود این پایگاه‌ها در آلمان موجب شده ارتش آلمان کوچک شود و در کره جنوبی ۵۵ هزار جرم توسط آمریکایی‌ها ثبت شده است.

وی با اشاره به درایت امام راحل در موضوع کاپیتولاسیون، متذکر شد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران از این ذلت نجات یافت ولی چون دست دشمن از ایران کوتاه شده، رو به توطئه، تحریم یا اغتشاش آورده‌اند.

این کارشناس دینی، مردم را یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی دانست که امام راحل و مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوع تاکید دارند، خاطرنشان کرد: مردم همیشه با حضور خود توطئه‌ دشمنان را خنثی کرده‌اند، لذا حل مشکلات و خدمت صادقانه به آن‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.