سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، طبق تقویم مرسوم خود، باید تاکنون برگزار می‌شد در حالی که هنوز فراخوان این رویداد نیز منتشر نشده، این مساله شائبه‌هایی را به وجود آورده که پاسخگویی سریع مسئولان بنیاد سینمایی فارابی را ضروری می‌کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان امسال برگزار نمی‌شود؟
به گزارش قدس آنلاین، آبان‌ماه درحالی آغاز شده که تاکنون، خبری از برگزاری سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نشده است. دوره پیشین این رویداد، ۱۶ تا ۲۱ مهرماه سال گذشته در اصفهان برگزار شد؛ اما برای امسال، هنوز هیچ تاریخی درباره برگزاری جشنواره مطرح نشده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که عمده زمان برگزاری جشنواره طی سالیان اخیر، در مهرماه بوده است و اگر جشنواره دوره بیست‌وپنجم در سال ۹۰ را لحاظ نکنیم، می‌بینیم که هیچ دوره‌ای از جشنواره فیلم کودک طی ۲۷ سال گذشته، در آبان‌ماه برگزار نشده است. نکته نگران‌کننده اما اینکه هنوز تاریخی برای برگزاری این رویداد اعلام نشده است.

هم‌اکنون که چند روز از آبان‌ماه گذشته است، هنوز فراخوان جشنواره سی‌وپنجم منتشر نشده؛ اما در نهم مهرماه بود که فراخوان ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور منتشر شد. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که جشنواره سی‌وپنجم کودک قرار است در حاشیه برگزاری این رویداد، افتتاحیه، بخش‌های جنبی و کارگاهی خود را برگزار کرده و بخش رقابتی آن، به سال آینده موکول شود؛ خبری که اگرچه هنوز به‌شکلی رسمی اعلام نشده اما برخی شنیده‌ها، حاکی از اتخاذ چنین رویکردی است.

منبع: اعتمادآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.