معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک بود هفت درصد معادل ۳.۵ تن به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

۳.۵ تن آنتی بیوتیک به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است

به گزارش قدس آنلاین خراسان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک بود هفت درصد معادل ۳.۵ تن به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

ناصر وحدتی افزود: از این میزان حدود ۸۰ درصد سهمیه استان خراسان رضوی معادل ۲.۸ تن آنتی بیوتیک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این داروها شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی‌سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین است که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

هیچ گونه کمبودی در خصوص واکسن آنفلوانزا وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عدم کمبود واکسن آنفلواآنزا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه نیز گفت: تعداد واکسن موجود در انبارها و داروخانه‌ها بیش از حد نیاز است و هیچ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وحدتی افزود: واکسن‌های موجود در سه نوع ایرانی، هلندی و فرانسوی هستند که تمامی آنها تأییدیه سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو را دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.