۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 823755

برخی رسانه های خارجی با اشاره به موضع گیری ایران مبنی بر این که امنیت خط قرمز است و تجارب گذشته مشابه معتقدند که باید پس از اقدام تروریستی اخیر در شیراز روزگار سختی در انتظار داعش و حامیان آن قرار داشته باشد.

جنایتی که بی پاسخ نخواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین، ناآرامی های پراکنده در برخی شهرهای کشور سرانجام فضا را برای ابراز وجود برخی گروه های تکفیری و داعشی باز کرد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این ریشه آن ها را در عراق و سوریه به همت مدافعان حرم خشکانده بود.

در این ارتباط روز چهارشنبه ۴ آبان ماه حادثه ای رقم خورد که طی آن در یک حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز ۱۳ زائر به شهادت رسیدند و ۳۰ نفر دیگر مجروح شدند.
حال به نظر می رسد با توجه به موارد مشابه قبلی، اظهارات سردار سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و درخواست خانواده شهدا عاملان و آمران این اقدام تروریستی باید هر لحظه منتظر اقدام و پاسخ ایران باشند.

پیش از این پس از شهادت سردار سلیمانی و یا اقدامات تروریستی گروه کومله در غرب کشور به گروه های معاند و دشمنان ایران نشان داده شد که تعرض به خاک یا منافع ایران هزینه گزافی دارد و با پاسخ کوبنده و حملات نابودگر نظامی روبرو خواهد شد. اکنون هم برخی تحلیلگران از سیاسی منطقه از اقدام عملی ایران در زمان مناسب سخن به میان می آورند.

سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه گذشته در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز به صورت تلویحی از گرفتن انتقام خون این شهدا سخن گفت.
فرمانده سپاه با اشاره به برخی تحولات در داخل کشور و وقوع اغتشاشات گفت : این توطئه ای که این روزها در سرزمین ما جاری است، محصول به هم پیوستن سیاست آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی است.


سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به این رژیم های پوسیده و کهنه شده آمریکا، انگلیس، آل سعود هشدار می‌ دهیم با همین جوانان به سراغ شما خواهیم آمد و انتقام خواهیم گرفت، ... ما شما را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد.
فرمانده سپاه افزود: به آل سعود و رسانه‌های تحت سیطره او، به کارگردانان این فتنه‌ها می گوییم که به سراغ شما می آییم، شما که تصویر نشان می‌دهید، تحریک می کنید، ممکن است چه اتفاقی برایتان روی دهد، نمی‌توانید آرامش یک ملت را بگیرد و خودتان در آرامش باشید، آرامشتان را می گیریم.
سردار سرلشکر سلامی افزود : امروز بار دیگر عهد می بندیم که تا آخرین قطره خون خود برای تحقق آرمان‌های رهبر معظم انقلاب در صحنه می ایستیم و تک تک آنها را مانند گذشته تحقق خواهیم بخشید.

درس عبرت ایران به عاملان و حامیان تروریسم

در همین ارتباط برخی رسانه های خارجی نیز این روزها در بازتاب این حمله تروریستی، به نقل از مقام های ارشد کشور، امنیت را خط قرمز ایران عنوان می کنند. در چنین شرایطی به نظر می رسد ذکر نکته فوق در کنار پذیرش مسئولیت این حمله تروریستی از سوی داعش و انتشار برخی تصاویر و فیلم ها در این خصوص در روزهای اخیر موضوع مهمی در شکل دادن به تحولات آینده باشد.

نشریه «The Week» در این خصوص نوشت، داعش مسئولیت حمله مسلحانه به زائران در حرم شیعیان ایران را بر عهده گرفت.

این نشریه افزود ، یک مرد مسلح روز چهارشنبه به روی نمازگزاران یک زیارتگاه شیعیان تیراندازی کرد؛ گروه تروریستی داعش از طریق کانال های تلگرامی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
این گزارش به نقل از دویچه وله آورده است که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در واکنش به اقدام تروریستی در شیراز اظهار داشت «این جنایت قطعاً بی پاسخ نخواهد ماند و نیروهای امنیتی و انتظامی به کسانی که این حمله را طراحی و انجام دادند، درس عبرت خواهند داد.»

موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه (MEMRI) نیز در این زمینه نوشت که داعش برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۸ به یک زیارتگاه شیعیان در شیراز حمله کرد و مسئولیت آن را پذیرفت.

تارنمای روزنامه الشرق الاوسط هم در گزارشی با عنوان «ایران می گوید اجازه نمی دهد «دشمن» امنیت آن را تضعیف کند»، آورده است رئیس ‌جمهوری ایران در واکنش به حمله تروریستی فوق تاکید کرد: امنیت خط قرمز است و به هیچ وجه اجازه نمی ‌دهیم دشمن طرح‌ های خود را برای تضعیف این سرمایه ارزشمند ملی اجرا کند.

فرجام سخن این که با پایان تحقیقات و روشن شدن ابعاد بیشتری از جنایت داعش در شیراز ؛ سرنوشت غیرقابل پیش بینی در انتظار عاملان و آمران این جنایت ضد بشری و ضد ارزش های اسلامی و انسانی که با محکومیت یکصدای کشورهای مختلف جهان مواجه شد، خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده